Gå til innhold

945 turbo Stjålet og vraket :(

Ranger emnet

Trond D

Anbefalte innlegg

• Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

eg e keen på at du ska få gang på gamle blåså mi eg! (joho nå e eg og me i "keen-klubben);)

-b230ft

Hehe, får se va det blir til når turbokongen kommer til byn.

Hvilken skade gjør egentlig tenningsbank? lurte et lite hakk opp på trykket i stad, og da kom det.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel stort sett topp pakningen som får det, men den "farlige" tenningsbanken, tar stemplene, etter sånn jeg har forstått det hører man ikke den farlige.. litt usikker, men uansett så er det ikke bra.. det du kan gjøre(om du syns det er verdt det) er å komme ut hit på statoil forus å fylle på 10-12 liter e85, det vil mest sansynlig ordne problemet.. (regner selvfølgelig med at du fyller 98?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er vi komt igang med truetracken. Deler er blitt sandlbåst å lakka, samt alt er demontert. Nå er det bare å få dreid av litt på diffen slik at speedo ringen passer(det tar B230ft seg av). Bytter skjever og håndbrems i samme slengen.

Har fått i hus en Wastegate med grunntrykk på 1,2 fra bsr. Satser på å blir kvitt teningsbank ved å montere denne å fjerne turbo smarten.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hola, glemte å svare på mld idag.. manuelle benken vi har er enda(FAEN!) ikke blitt fiksa, så chokken kaster som ei gammal kjerring, så tar ikke kjansen på å gjøre det i den, så får en annen på jobben til å fikse det for deg heller..er sikkert klar på tirsdag eller onsdag i værste fall.. blitt ferdig med resten av akslingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider