Gå til innhold

945 turbo Stjålet og vraket :(

Ranger emnet

Trond D

Anbefalte innlegg

• Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

såg nå greit blanke ut spør du nå meg. kult med de "kveldens siste burnout" på mekjarvik eller koss d skrives:P rart at bilen din altid legge seg sånn på siå når du står der å børne. koffer jørr den det?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle jeg til flekkefjord, men kom ikke lenger enn til ålgård. Da hang den høyre caliper fremme. Ratte rista voldsomt, og felgen ble veldig varm. Så kjørte hjem igjen med sånn halveis låst caliper.

Vell hjemme igjen så skrudde jeg opp og så at gummien på stempelet smuldra opp, så det var det å finne frem caliper fra gamle bilen å montere. Virker bra den, men trekker litt mot venstre ved bremsing. Skal til tyrkia i neste uka så etter det blir det nye skiver å klosser forran. Flekkefjord imorgen da :D

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk du frem når du polerte?

Forklar detaljert fra vask til poleringsprosessen :)

Okay :)

Det var meg og en kompis. Fant ut at det var best å være to. Turtel sin lakrens sto først på lista. Brukte maskin, men endte opp med å ta alt med hånd. Syns den tørke alt for fort å ble vrien å få av, så det er muligens litt rester ennå. Etter mange timer med gniing med den gikk vi over på poleringa, svart turtel. Brukte litt maskin og litt for hånd på påføringen. Gnikka alt av for hånd. Denne var en del lettere å jobbe med.

Alt ble tatt litt for litt, ikke store flater omgangen. Eks: delte panser opp i 3 omganger.

Dårlig forklart da. Neste gang blir det kunn god vask med avfetting og polering med Meguiars, eller innlevering til fagfolk.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikser dette lett selv hvis du bare vil det :)

Hva brukte dere med når dere polerte for hånd?

Hvilken maskin ble brukt? Har den roterende, eller oscilerende bevegelse? Hva slags pute ble brukt på maskinen?

Jet ville ikke ha brukt turtle wax..

Hvis du får tak i Meguiars NXT generation tech wax så er den gull.

Fantastisk deilig å jobbe med, lett å få av, og avgir et supert resultat. Etterlater heller ingen hvite rester mellom glipper og slikt.

Veldig bra at dere deler bilen opp i partier.

Jeg bruker å dele panseret mitt opp i 8 partier faktisk :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider