Gå til innhold

Hvordan bygge ideelt grenrør med pulsplit?

Ranger emnet

SHN-Motorsport

Anbefalte innlegg

her ser du nå i alle fall Tomei sitt grenrør til Evo med puls splitt.

grenrr.jpg

...Ved første øyekast ser det jo ut som det har pulsutjavningsrør mellom 1&2 og 3&4...da faller jo noe av poenget bort... Eller er det mine gamle øyne som trenger en sjekk?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut nå briller du ;) er 1 og 4 så 2 og 3 :)
Se innerst ved flensen mot toppen...1&2 og 3&4... Jeg HAR linsene på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ror nok b1ack_mi16 har rett... når du ser på ser på flensen mot turbo så ser du jo at det er korrekt. men ja det sr jo ganske så mistenkelig ut det der.

Menne back to topic... gleder meg til å bygge grenrør... blir mitt første grenrør så skal være gøy a se om at det funker bra :)

men hva tenker dere angående t3 flens/turbo kontra t4 flens/turbo... noen sier at skal du nermere 500hk så er det t4 flens/turbo som gjelder??? noen meninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Ved første øyekast ser det jo ut som det har pulsutjavningsrør mellom 1&2 og 3&4...da faller jo noe av poenget bort... Eller er det mine gamle øyne som trenger en sjekk?

Det du ser er EGR uttaket..eller SAS..Scondary Air System.For at turboen skal få mindre lag blir luft fra Innsugssiden (rett før Spjeldhuset) trykt tilbake i eksosen.Dette er også med på å "tynne" ut avgassene.Jeg har fjernet dette da det også er fare for at eksos blir resirkulert tilbake i innsugsmanifolden og soter det ned.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ser er EGR uttaket..eller SAS..Scondary Air System.For at turboen skal få mindre lag blir luft fra Innsugssiden (rett før Spjeldhuset) trykt tilbake i eksosen.Dette er også med på å "tynne" ut avgassene.Jeg har fjernet dette da det også er fare for at eksos blir resirkulert tilbake i innsugsmanifolden og soter det ned.
Med andre ord går det en kobling mellom rørene der... Med det SAS-systemet bør man ha et oppsett uten masse baktrykk,ellers forer man jo motoren generelt med gammel gørr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider