Gå til innhold

Hjelp! 525tds

Ranger emnet

baileys

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny her, lurer på et par ting anngående '97 525tdsa.

Har sett meg ut en på AutoDB. Link:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1460659;username=

Dette er vel E34-karrosseri?

Det jeg lurer på er hvordan det er å skifte pakning på dieselpumpa? Er pakningen dyr? Enkelt å gjøre selv uten spesialverktøy? (hobbymekaniker, liten erfaring med bmw)

Ellers så er vel ikke lysa så vanskelige å justere, og bytte ei foring er vel heller ikke det verste. Men er det ikke forresten slik at man kan sette i seter gratis etter 10 år? Altså på en 97mod er det vel gratis nå i 07?

Er automatkassene på desse bilene holdbare? Også på en bil som er chippa fra 145 til 170 hk?

Noen som kjenner til bilen, eller kan kommentere annonsen?

Takk til de som gidder å svare!

MVH Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Det er en E39 det der! :)

Lysa trenger du ikke tenke på..det får du di på Verkstedet til å gjøre når du har etterkontroll på den..å det BØR vere gratis for det tar kansje 2min å justere di lysa!!

Ellers så er vel den pakninga grei å skifte "tror" jeg men er trangt.. for er vel forhåpningsvis ytter dekselet (Toppdekselet) på pumpa som lekker vis ikke så er det verre!!

Foringer er jo ikke altid like lett å skifte vis ikke du har verktøy i orden å litt erfaring..

Ser den har godt noen KM.. men du har sikkert snoka rundt å finni ut atte dette er en god pris!?! og SKJEKK hvor mye avgifta på bakseter koster!!

Jeg solgte min 528IA Varebil i januar..eller bytta den bort i en honda accord bare så jeg ble kvitt den pga jeg måtte ha bakseter.. pga den var importert i 2000 og da kosta det meg vertfall 65000 sa han på vegvesenet. Og kunne bli dyrer pga alt kom ann på hva bilen kosta ny i norge -bruksfradrag å masse piss.. men kan godt hende den ikke blir noe dyrere en 35000,- i mitt tilfelle hvor jeg fikk 135 for bilen så hadde det blidt VELDIG mye penger å hive i dass vis jeg skulle ha punga ut 65 i avgifter for da hadde jeg jo gitt ca 20 mere for denne en hva en 528 stv ligger på i verdi..

Lykke til..nydelig bil vertfall :)

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar "FriX"

Det viser seg at bilen er imortert i 01, og bruksfradraget regner kun årene i norge. omreg avg 39'800kr. Da blir det nok ikke noe.

Hadde jeg fått den på veien for ca 130k hadde det vært en annen sak.

Men takk for hjelpa. Ps har hørt noe om at å bytte dieselpumpepakning er noe dritt fordi man må av med innsuget, og det er et helvete å få i sammen riktig pga det elektroniske gasspådrag-systemet bmw har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider