Gå til innhold

bensin pumpe fra biltema ??

Ranger emnet

B230ET

Anbefalte innlegg

mistenker at bensin pumpa på bilen min synger på siste værse nå....det uler som en overkjørt katt når jeg stopper i lyskryss og kjører sakte...og den starter heller ikke når jeg virir om tenninga...noe jeg har hørt at den skal gjøre???... så siden ejg er så blakk som jeg er så må jeg nokk ty te biltema...siden en pumpe fra biltema koster 500 og en fra mekonomen 1560kr...så er den brukanes trur dere??? er ikke vits å legge 500kr i noe som varer 2 uker..

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener den skal starte samtidig som hovedpumpa, når motoren er igang. Om du skrur av dekselet i bagasjen, så skal du kunne høre den, om ikke bilen bråker for mye. Du kan også måle med multimeter. Mener å huske at det er den rosa ledningen som er til pumpa. Om det er strøm i den, er det mest sannsynlig at jordinga er gåen. Det er en ikke uvanlig feil.

Hele armaturet er jordet, så om det er strøm i den rosa (+), kan du jo enten måle, og/eller sette jording rett på armaturet. Husk å pusse litt først, slik at det blir kontakt. Men husk at det er bensin der da! Selv om det er ventilasjon, så pleier jeg å vise litt respekt for bensinen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, pumpa mater på litt når man vrir om tenninga.

Testemetode:

1) Koble fra ledningene til hovedpumpa under bilen.

2) Finn slangen som går fra tankarmaturet til hovedpumpa.

3) Skru av denne slangen ved tankarmaturet.

4) Vri om tenninga og se om det kommer bensin ut av det røret fra tankarmaturet.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpene går også et par sekunder etter at tenninga er skrudd på - før motoren er startet altså, og selvsagt hele tiden når motoren går. Det er helt vanlig på biler med injection.

Det stemmer ikke på alle...

På min -90 740 med 230F og lh2.4 så starter ingen av pumpene før motoren begynner å snurre sånn at svinghjulssensoren får signal. -91/92 med samme motor har kun en pumpe og den starter når tenning slåes på.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off ikke kjøp elektriske deler på biltema:S jeg har hatt en rekke med dårlig erfaring :S

bensinpumpe,tenningsmodul,coil osv

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider