Gå til innhold

Ang å selge bil, hva syns dere?

Ranger emnet

The Gølf

Anbefalte innlegg

Var inne på autodb for å bare se på noen a4 og jeg kom over denne Audien:

Hva syntes dere om salgsteknikken? Lage film om bilen og kjøre på den måten. Er det noe dere ville ha gjort?

Tenkte jeg bare skulle få frem noen synspunkter..

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett bedre måter å selge en bil på.. Kan ikke akkurat si at jeg fikk så veldig lyst på den A4'a, men selger er tydligvis veldig stolt over hvor mye lyd den lager, og hvor "godt" den går. Litt komisk video, men sikkert noen som liker den..

Det e værtfall MI mening.. ;) ville ikke gjort på samme måten.

Skal selge bilen min snart, så bør vell finne en smart måte å vise den fram til folket på.. :p

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Lett måte å bli tatt av politiet på det der.. Hehe:D

Men ellers litt flaut, rånings og alt det der. Bilen hadde vært dritfrekk dog med samme felgene i 19" og svart gitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var drit digg men det er værre med kjøringa. Lysten til å kjøpe den ble mindre for hvert halv-minutt med den filmen.

Bilen er jo som sagt flott i utseende (takluke er sjeldent!!!), eksosen var gjennomført og flott.. Kunne godt tenke meg en lik bil, men jeg hadde ikke kjøpt den der, ett eller annet må sikkert byttes snart.

Men det er bare min mening da!

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt ening med dere som har skrevet her.. Lysten etter å kjøpe den bilen sank jo lenger man kom ut i filmen..

Greit nok å lage en film om bilen før man skal selge den, men man bør kanskje kjøre den pent osv..

Men jeg lurer på en ting her.. hvis dere hører lyden på eksosen fra 26 sek- 30 sek ut i filmen. Da syntes jeg det er skikkelig gromlyd. Hvilke effektanlegg bør man ha for å få slik lyd..? Noen her som har slik lyd?

- Audi A4 2004 S Line

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som var så stygt med den kjøringa der egentlig?

Høy hastighet på en eller annen riksveg, og ett par pådrag inne i ett støvete parkeringshus? Skjønner ikke helt hva som er den store rævkjøringa her..

Og hvis dere kjøper chippa 1.8T'er, og tror at de aldri er kjørt over 4000rpm, og kun til kirka på Søndager.. Ja da blir dere godt lurt!

Synes bilen så greit ut, og det er absolutt en intressant måte å selge bil på. Hadde jeg vært på jakt etter noe sånt, så hadde ikke dette minska lysten på bilen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som var så stygt med den kjøringa der egentlig?

Høy hastighet på en eller annen riksveg, og ett par pådrag inne i ett støvete parkeringshus? Skjønner ikke helt hva som er den store rævkjøringa her..

Og hvis dere kjøper chippa 1.8T'er, og tror at de aldri er kjørt over 4000rpm, og kun til kirka på Søndager.. Ja da blir dere godt lurt!

Synes bilen så greit ut, og det er absolutt en intressant måte å selge bil på. Hadde jeg vært på jakt etter noe sånt, så hadde ikke dette minska lysten på bilen for å si det sånn.

stygt? ingen som snakker om hvor stygt den kjører.. den kjører jo absolutt ikke stygt.

Vi snakker om salg av bil og hvordan man gjør det.Dessuten har vel omtrent alle biler vært over 4000 rpm..

- Audi A4 2004 S Line

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mister dere lysten til å kjøpe den da da?

i og med at han gir på og bremser ned igjen hele tiden så vil jeg tro at bilen er hardt kjørt.. derfor ville jeg kanskje ha vært litt skeptisk.. men det er bare min mening

- Audi A4 2004 S Line

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke noe hard kjøring..

i og med at han gir på og bremser ned igjen hele tiden så vil jeg tro at bilen er hardt kjørt..

Det er ikke noe hard kjøring, men alikevel vil du tro at bilen er hardt kjørt? hmm.

Min mening: Jeg tror alle a4 turboer der ute har kjørt tilsvarende for dette var jo ikke noe sjokkerende grisekjøring, men noe salgstriks er det neppe. Virker mer som en skrytevideo enn en salgsannonse. Når det gjelder bilen; A4 med rs4 styling og øyelokk er noe av det mest oppbrukte jeg ser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mere hardt kjørt den her en hva en gammel gubbe hadde kjørt bilen sin.

Hva "bedreviterne" på forumet her mener om at "DET DER ER IKKE HARD KJØRING" bare fordi han ikke har trønder dialekt, snuser og ligger breit på turtallsperra kan de egentlig bare drite i.

Man ser tydelig at bilen har vert kjørt freskt med, og vil mest sannsynlige bære nag av det senere.

Og da kan man jo også spekulere i om (siden han ser ut til å være en fartsglad mann) har kjørt "hardt" på kald motor også. Noe i motsettning til en familie/gubbe kjørt bil somregel er.

Og nei, jeg hadde ikke kjøpt bilen av flere grunner:

Den er tilsynelatende "hardt kjørt"

Folk har tukla med den

Det er no sølv greier på fangerne som brukes til å bure inn kyllinger, høns og annet fjærkre.

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider