Gå til innhold

Anti Lag System - Elgjakta er igang!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

er ikke noen ekspert så ikke stol på meg, men mener det går ut på at bensin sendes rett inn i turboen, og når bensinen treffer turbin hjulet som er glovarmt,anntenner bensinen, og turbinhjulet får fart, og turbotrykket går opp.

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

 

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg kun litt om det gamle antilag systemet slik det var på audi s1 feks, der sendte de bensin rett i manifolden i allefall. Men et par av disse videoene tror jeg ikke innholder antilag, feks den hvite evoen, tror han kun har datasprut og tenningskutt ved sperre/flatshift pga det kun smalt ved girskift

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*TKV*, hvordan sendes bensinen dit? Eget rør?

Sendes igjennom sylinderne tror jeg. Men blir ikke noe tenning fra tennpluggen, så bensinen er uforbrent når den kommer ut eksosporten, og inn i eksosmanifolden.

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

 

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg har forstått det riktig:

Når man går av gassen, så sendes besin inn i syl, men blir ikke antent pga mangel på gnist og går da ut i manifolden hvor det antennes grunnet høy varme. Denne "eksplosjonen" lager et trykk som går inn i turbo og holder turbinen igang.

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg kun litt om det gamle antilag systemet slik det var på audi s1 feks, der sendte de bensin rett i manifolden i allefall. Men et par av disse videoene tror jeg ikke innholder antilag, feks den hvite evoen, tror han kun har datasprut og tenningskutt ved sperre/flatshift pga det kun smalt ved girskift

 

Støttes!

 

Så ut som om den senka tenninga så mye at den omtrent bare brant bensin i manifoilen.

 

Fikk gamlevolvoen min til å å bli sånn når jeg feilprogga litt på piggybacken.

Fikk jeg over 1 bars ladetrykk i fri mot de 0.2-0.3 man vanligvis får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første videoen er ikke anti-lag, men turtall sperre. Mange tror dette er anti-lag, men det er det altså ikke. Anti-lag bestemmes utifra hvor lenge man kutter tenning etter man slipper gasspedalen. Jo lengre man kutter tenningen jo mere bensin går igjennom systemet og hardere blir kreftene. Smellene skal komme hver gang man slipper gassen uansett turtall. Ikke kun på topp turtall. I utgangspunktet så kan man si at anti-lag fungerer på lik måte som turtallsperre, men at det fungerer etter pedal istede for turtall

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antilagg har mange måter å fungere på, en er ganske enkelt å pøse på med bensin, og Senke tenninga kraftig, så gnisten kommer med åpen eksosventil og tubrboen holdes igang uten at man har noe særlig effekt fra motor. Dette er ikke akkurat sunt for motor og turbo, så man må ha ting som holder.

 

Turtallsperre har lite til felles med antilagg

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår