Gå til innhold

Anti Lag System - Elgjakta er igang!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Første videoen er ikke anti-lag, men turtall sperre. Mange tror dette er anti-lag, men det er det altså ikke. Anti-lag bestemmes utifra hvor lenge man kutter tenning etter man slipper gasspedalen. Jo lengre man kutter tenningen jo mere bensin går igjennom systemet og hardere blir kreftene. Smellene skal komme hver gang man slipper gassen uansett turtall. Ikke kun på topp turtall. I utgangspunktet så kan man si at anti-lag fungerer på lik måte som turtallsperre, men at det fungerer etter pedal istede for turtall

Mvh

Det smeller jo lenge etter at han har sluppet gassen.. Om du mener sierra cosworth filmen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og turtallsperra blir på 99% av bilene regulert med bensinkutt, ikke tenningskutt..

Blir vel fort smelta stempler i en turbo motor da viss du skal ta bensinen på turtalssperra... er bedre med tennings kutt... da kjøler bensinen i steden når gnisten blir borte

INGEN tingen er perfekt orginalt!

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg trodde det samme..

På volvoen jeg hadde så hadde jeg EGT sensor samt mulighet for å ha turtalsperre ved bensinkutt/tenningskutt etter hva jeg programmerte.

Eksostempraturen ble ikke noe høyere når man kutta bensinen.

Den kutta bensin 100% pr takt pr sylinder, men ikke alle samtidig.. Derav så blir det heller ikke magring av drivstoffblanding og tenningsbank/smelting.

det ville jo bare vært for dumt om det var magring av blandinga som gjorde turtallsperra. Det ville jo heller ikke fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg trodde det samme..

På volvoen jeg hadde så hadde jeg EGT sensor samt mulighet for å ha turtalsperre ved bensinkutt/tenningskutt etter hva jeg programmerte.

Eksostempraturen ble ikke noe høyere når man kutta bensinen.

Den kutta bensin 100% pr takt pr sylinder, men ikke alle samtidig.. Derav så blir det heller ikke magring av drivstoffblanding og tenningsbank/smelting.

det ville jo bare vært for dumt om det var magring av blandinga som gjorde turtallsperra. Det ville jo heller ikke fungert.

Når jeg drev å undersøkte dette på min så ble jeg anbefalt turtallsperre som kutter via tenning pga mindre stress på motor. Skal man ha bensinkutt må man ha en ECU som kan styres, så vil nok tro at de fleste har med tenningskutt som fungere på fleste biler uten store inngrep

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider