Racing_Lars Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 har en kamerat som skulle frisket opp B23et'n sin :) det som er gjort er: chip (ukjent opphav/merke) k/n filter garret turbo (ukjent type, leverer 0,9bar på max) det kjøres nå på 0,9 bar og han får ikke stilt opp mer.. skulle enda hatt litt mer hk uten å bruke veldig mye penger. hva er verdt å satse på? større turbo? eller kammer/dyser o.l? må vel også kjøpe forsterket topp-pakning siden det kjøres på orginal nå :) hvis noen volvo-guruer kunne gitt noen tips hadde det vært fint:volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Er det Motronic motorstyring det brukes? Isåfall, hvis jeg skulle friska opp den motoren, så ville jeg ha gått til innkjøp av: 1) Justerbar bensintrykksregulator (som passer i org. fuelrail) 2) Bredbandslambda 3) 940 turbo manifold (har mye bedre flyt enn 740 manifolden) 4) Bosch 968 465cc dyser (Grønne "R" dyser) 5) Alu cooler (den originale tåler ikke så mye, og kjøler dårlig) 6) Mitsubishi td04h-15c/16t/18t/19t 7) 3" luftmengdemåler fra f.eks BMW 735 (for å kompensere med de større dysene) 8) 3" JT Superflow eksos Den originale topp-pakninga er fin den.. Men det er litt vanskelig å gi konkrèt info, når du opplyser så lite om motoren og motorstyringa.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 takk for svar :) er motronic ja, ellers er alt orginalt på motoren, bortsett fra det jeg har listet opp.. men lambda er jeg ikke helt sikker på hva er/om det er på denne motoren, er en 83mod motor, så er ikke katalysator eller noe sånt :) men skal nevne denne listen for han :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 takk for svar :) er motronic ja, ellers er alt orginalt på motoren, bortsett fra det jeg har listet opp.. men lambda er jeg ikke helt sikker på hva er/om det er på denne motoren, er en 83mod motor, så er ikke katalysator eller noe sånt :) men skal nevne denne listen for han :) Er ikke slik lambda jeg tenker på. Jeg tenker på en bredbandslambda, slik at man ser AFR verdien på et instrument inne i bilen hele tiden. For å stille blandinga optimalt, og for å ikke kjøre motoren til helvete :) En annen ting som er ganske viktig å nevne, er at rådene burde byttes. Kjøp FT/FK råder, holder til ca 300 hk. Edit 1: Bedre bensinpumpe burde også kjøpes, f.eks Bosch 044 eller Warlbro. Edit 2: Hvis det er en B23ET motor, er det vel M-råder i den. De holder i massevis! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 åja, slik en ja.. bare å borre hull til den en tilfeldig plass i eksosanlegget? er m-råder ;) men hva vil du anbefale å starte med siden alt blir for dyrt på en gang? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Det meste på lista hører sammen, på en måte :P Men ville ha starta med 3" JT eksos og 940 manifolden. Bredbandslambdaen sveises inn på oversiden av downpipen rett etter turboen. Turboen, dysene, 3"lmm og justerbar btr er noe man monterer sammen, som en pakke på en måte :) Bruker 3"lmm for å kompensere med dysene, og turboen for å kompensere med at man kan kjøre på mer luft. Bensintrykksregulatoren brukes for å fininnstille blandinga, og bredbandslambdaen bruker man til å se forholdet med. Så det meste på lista hører sammen :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 åja, slik en ja.. bare å borre hull til den en tilfeldig plass i eksosanlegget? Nei. Skal stå så nærme eksosventilen som mulig. Dette fordi den trenger en viss temperatur for å gi riktig signal. De fleste monterer i eksosrøret rett etter manifoilen. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Det meste på lista hører sammen, på en måte :P Men ville ha starta med 3" JT eksos og 940 manifolden. Bredbandslambdaen sveises inn på oversiden av downpipen rett etter turboen. Turboen, dysene, 3"lmm og justerbar btr er noe man monterer sammen, som en pakke på en måte :) Bruker 3"lmm for å kompensere med dysene, og turboen for å kompensere med at man kan kjøre på mer luft. Bensintrykksregulatoren brukes for å fininnstille blandinga, og bredbandslambdaen bruker man til å se forholdet med. Så det meste på lista hører sammen :) takker :) hva med alu-IC er det noe å satse på? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Mellom kl 12 og kl 2 på røret :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 takker :) hva med alu-IC er det noe å satse på? :) Alu cooler er også noe som kan monteres, gir bedre kjøling og har bedre flyt enn den originale. Samt at den tåler mer trykk. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.