Gå til innhold

ommbygging til insprut å turbo???

Ranger emnet


ascona power

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jasså du. Innsprut nå ja. Vel, det jeg kommer på i farta er:

Motornettet fra 240 med LH2.4, motor selvfølgelig, ny tankarmatur med matepumpe i tanken, bensinpumpe og lambda, lmm osv. Kan bygge om motoren du har også.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er faktiskt lettere åå få tak i ny motor asså.. må få senka kompen, så du bør jo ta den ut å plukke den, 2stk topppakninger går jo, men vet ikke om jeg ville satsa på det, i og med at det er såpass billig i dag med komplette pakker, så får du ferdig bare til å senke i å koble opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp komplett motor, lønner seg nok, med mindre du får tak i deler (meget) billig. Ting du bør/må ha til en FT/FK:

  • Intercooler
  • Oljekjøler
  • Tenningshjerne
  • Bensinhjerne
  • Ledningsnett (og formotstander)
  • Eksos
  • Clutch
  • Innsugsmanifold
  • Eksosmanifold
  • Turbo
  • lavkomp stempler
  • Div slanger (trykk, vann og bensin)
  • bunnpanne
  • Instrumentpanel
  • Bensinpumpe, hoved
  • Bensinpumpe, tank
  • Tankarmatur med retur
  • Svinghjul
  • Svinghjulssensor
  • lambda
  • lmm
  • stum fordeler
  • temp-sensor
  • bankesensor
  • turbo-dyser
  • dysegalleri og bensintrykk-regulator
  • radiatorfester
  • fester til intercooler
  • gassvaier

 

Det eneste du har, som under tvil kan gjennbrukes er blokka, toppen, vannpumpa thermostaten og pluggledningene :) Og du sitter fremdeles igjen med en mindre robust løsning enn en b230FT/FK

 

Se forøvrig http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0024

Men husk at de allerede har innsprut, og slipper unna en hel del ombygning.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp komplett motor, lønner seg nok, med mindre du får tak i deler (meget) billig. Ting du bør/må ha til en FT/FK:

  • Intercooler
  • Oljekjøler
  • Tenningshjerne
  • Bensinhjerne
  • Ledningsnett (og formotstander)
  • Eksos
  • Clutch
  • Innsugsmanifold
  • Eksosmanifold
  • Turbo
  • lavkomp stempler
  • Div slanger (trykk, vann og bensin)
  • bunnpanne
  • Instrumentpanel
  • Bensinpumpe, hoved
  • Bensinpumpe, tank
  • Tankarmatur med retur
  • Svinghjul
  • Svinghjulssensor
  • lambda
  • lmm
  • stum fordeler
  • temp-sensor
  • bankesensor
  • turbo-dyser
  • dysegalleri og bensintrykk-regulator
  • radiatorfester
  • fester til intercooler
  • gassvaier

 

Det eneste du har, som under tvil kan gjennbrukes er blokka, toppen, vannpumpa thermostaten og pluggledningene :) Og du sitter fremdeles igjen med en mindre robust løsning enn en b230FT/FK

 

Se forøvrig http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0024

Men husk at de allerede har innsprut, og slipper unna en hel del ombygning.

 

 

 

trenger man instrumentpanel??

740 B230A.."under oppbygging edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår