Gå til innhold

Kjøre med åpen EGR-ventil

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Da jeg drev å skulle skru ut det HELVETTES innsuget, kom jeg i skade for å knekke en plastpinne som går fra en salgs vakumstyrt ventil til EGR-ventilen. Denne plastpinnen er nødvendig for å åpne og lukke det store spjellet inni røret som kommer rett etter innsuget. Har hørt at denne er helt meningsløs? Så kan man i prinsippet bare åpne denne kanalen helt?

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er styrepinnen fra Stoppsolonoiden du har knukket.

Den har nok sikkert en flott funksjon et sted for vw.. hehe

Men selv har jeg kjørt uten denne og egr-ventil i over 3 år. uten problem. Bare sørg for å sette fast spjellet i åpen stilling. selv brukte jeg en strips til dette.

Siden jeg ikke har klart å svare deg på msn, tar jeg det her.

De siste skruene sitter der de... prøvd med et speil? rart om du ikke finner de, da jeg selv fant de med en gang da jeg holdt på. vet det er litt knotete. men ta tiden til hjelp. ingen grunn til å gi opp uten kamp.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Ja var bare inni helvette frustrert da jeg skrev at jeg gav opp :)

Må skru av det røret som går fra egr-ventilen og ned til turboen (?) eller er det eksos-manifoilen? neste gang.. Det vil gjøre det lettere å komme til.

Brukte et digitalt-kamerea til å finne skruene, alt ble mye lettere da :)

Flott å høre det med den solienden. Skal fjerne møkka helt i dag da. Ante meg at den var helt meningsløs :)

Takker for hjelpa :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider