Gå til innhold

Turbo på efi motor??

Ranger emnet


trygvleo

Anbefalte innlegg

Om den har adaptiv tenning og selvjusterende bensinmengde, basert på lambdaverdier, bankesensorer, m.m., så vil den til en viss grad klare å tilpasse seg turbo.

 

Om motoren din tåler 0.4-0.5 bar er jeg skeptisk til, før jeg ser noe papirer som støtter dette.

 

0.3 går sikkert helt "ok". Spørs på komp og hvor mye innmat/pakninger, m.m. tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lurer på vis en monterer turbo på en daihatsu charade med efi og mapsensor vil motoren ordne resten sjøl?;)

 

Tenkte bare på et trykk på 0,4-0,5bar.

 

Vil den klare å regulere bensinmengde og tenning osv eller er det utenfor dens bruksområde??:D

 

Hvilken motor er det du har? 1,6L (HD-E) eller 1,5L (HC-E) ?

 

HD-E motoren tåler greit 0,7 bar om den er i grei stand (trolig også HC-E`n), men jeg ville invistert i en bensintrykksregulator da du fort får fuelcut med kunn den orginale.

 

Om det er noe du trenger til denne turbokonverteringen er det bare å spørre. Har masse deler og erfaring fra turbokonvertering av samme motoren selv :P

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motor er det du har? 1,6L (HD-E) eller 1,5L (HC-E) ?

 

HD-E motoren tåler greit 0,7 bar om den er i grei stand (trolig også HC-E`n), men jeg ville invistert i en bensintrykksregulator da du fort får fuelcut med kunn den orginale.

 

Om det er noe du trenger til denne turbokonverteringen er det bare å spørre. Har masse deler og erfaring fra turbokonvertering av samme motoren selv :P

 

 

hei.

 

Ja motoren er en 1,3l 90 hk.

Tror det er hc-e.

 

Noe peiling på denne motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok HC-E det da ja :P

 

Mener bestemt at denne motoren skal tåle 4 psi uten større tiltak ja...

 

Turbo, manifold, bensintrykksregulator (og bensinpumpe) så er du langt på vei.. Mulig orginale pumpa er samma som i 1.6literen og da er du safe i alle fall...

 

Har et hjemme-fabrikat turbogrenrør som passer, og evnt. en besinpumpe liggende om du er inter..

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok HC-E det da ja :P

 

Mener bestemt at denne motoren skal tåle 4 psi uten større tiltak ja...

 

Turbo, manifold, bensintrykksregulator (og bensinpumpe) så er du langt på vei.. Mulig orginale pumpa er samma som i 1.6literen og da er du safe i alle fall...

 

Har et hjemme-fabrikat turbogrenrør som passer, og evnt. en besinpumpe liggende om du er inter..

 

ok.

 

takk for svar.

 

Har du no bredbåndslamda eller noe til å måle med eller noen andre innstrumenter???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår