Gå til innhold

lageret i veiven for girkassen..

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

var litt vanskelig og komme på ein overtekst, men spm var: har ein M47 kasse i bilen no, temmelig slitt kasse og clutch. har ein M90 kasse no med alt for ombygging. kom på tanken på om lageret som utgående aksel frå girkassen som går i veiva er lik på begge type girkasse? er bare litt surt om de skulle vere anneleis, og ikkje ha bil på veiene ett par dager.

 

var desverre litt dårlig forklart, men håper dere forstår..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det høres kanskje litt merkelig ut, men det lageret passer jo ikke på M90 akslingen da. Så den ringen som monteres istedet er kun for å få sentret clutchen. På M90 stikker ikke akslingen forbi clutch-huset.

 

åja, ja okej..erstatter lageret med ein hylse slik som er på automat f.eks? eller noe i den duren? må vell evt handle litt på volvo da, trur neppe eg fekk med den delen i sofall

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det høres kanskje litt merkelig ut, men det lageret passer jo ikke på M90 akslingen da. Så den ringen som monteres istedet er kun for å få sentret clutchen. På M90 stikker ikke akslingen forbi clutch-huset.

 

detta er du helt sikker på? den trenger ikke stikkeforbi da hadde jo akslingen blitt for lang. det skal være et kule lager der.

 

bytta til m90 jeg og men jeg har på lageret til veiva.

DSCN1361.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta er du helt sikker på? den trenger ikke stikkeforbi da hadde jo akslingen blitt for lang. det skal være et kule lager der.

 

bytta til m90 jeg og men jeg har på lageret til veiva.

DSCN1361.jpg[/img]

 

du byttet kasse,svinghjul osv osv, men lagere står ijenn?

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Leitt å forstå dette ja. På de andre kassene må du ha lager, dette fordi akslingen skal ha noe å ligge an på. På M90 er det bare en hylse som du setter inn istedet for lager. Den er bare for å få sentrert clutchen. For akslingen på M90 er for kort til å få noen form for støtte. Hylsa fester du på samme måte som lageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Leitt å forstå dette ja. På de andre kassene må du ha lager, dette fordi akslingen skal ha noe å ligge an på. På M90 er det bare en hylse som du setter inn istedet for lager. Den er bare for å få sentrert clutchen. For akslingen på M90 er for kort til å få noen form for støtte. Hylsa fester du på samme måte som lageret.

 

men de har ikkje noe å si om du har de lageret eller ingenting der inni?

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min var automat så jeg dro ut den metal foringa som var der og erstatta med et kule lager.

 

seriøst 88230fk veit du detta helt sikkert?

her har jeg vadis oppe og på m90 kasse er det tydelig vist at det SKAL være et kule lager der og metal foring på automatmotorFT.jpg[/img]

her har du beviset det her er en FT motor med m90 kasse!

 

hvis du vil at kassa skal leve et kort liv gjør du som 88230Fk sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Leitt å forstå dette ja. På de andre kassene må du ha lager, dette fordi akslingen skal ha noe å ligge an på. På M90 er det bare en hylse som du setter inn istedet for lager. Den er bare for å få sentrert clutchen. For akslingen på M90 er for kort til å få noen form for støtte. Hylsa fester du på samme måte som lageret.

 

og her som du sier at akslinga er for kort til å rekke fram hva er da vitsen med metal foringa? alt det du skriver her er meningsløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mykje framm og tilbake her no, er faktisk nogså utsiiker..noen so kan sei de 110% sikkert? men er no litt logisk da, om der skal vere ei hylse inni der som utgående aksel frå kassen skal inni, so kan de ikkje vere so bra at stål mot stål går i sammen i 5-6000rpm, blir no i såfall ei sene..men derimot om der skal vere ettlager i stedenfor so er no de normalt, men skal der ikkje vere noen ting, so vill no dere/eg få virbrasjoner i lamell og aksling når clutch pedalen trykkes inn. blir no ikkje nåke som stabeliserer akslingen osv..kansje litt rart forklart, men dere sjønner sikkert teikninga

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår