Gå til innhold

noen her som har installert stereo i en gammel pårsj?

Ranger emnet


964C2

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet har jeg ikke lyst til å kutte eller modifisere bilen... Har fått på plass en forsterker(subwoofer) under passasjersetet og dersom det lar se gjøre så skal jeg montere enda en forsterker under passasjersetet...

Det er forferdelig trangt i denne bilen...

 

Inntil videre så har jeg dumpet inn en kicker 8" i en liten kasse, og den passer veldig bra ned i fotbrønnen til baksetene.

Vil helst la et av baksetene være intakt, så det blir nok bare en subwooferkasse. Planen er å forme denne ene kassen slik at man ikke ser at den glir rett ned i brønnen og at den ligger plant med selve baksetet.

 

Fulltonene/ elementene som står i er de originale, sikkert bra på sin tid... men de er nå 12 år gamle og pappen er temmelig tørr nå.

 

Som sagt så vil jeg helst beholde mest mulig av det originale interiøret, så det blir vel å finne et par nye 4*6 (?) tommers fulltoner bak.. Forhåpentligvis så kan jeg bruke det originale dekselet oxo... og da beholde det originale utseendet.

 

Foran er det et ca. 4" hull og et 6,5" hull til hhv diskant og mellomtone/bass element, men originalelementene er mindre enn hullene (montert på bakplater).. Oxo her kunne jeg tenkt meg å beholde originalutseendet, iallefall ikke lage større hull.

Kan evt flytte mellomtone/ bass elementene utover ved å lage til en ring etc som ligger mellom element og dørtrekk.

 

Som sagt så har jeg noen planer, men kunne egentlig tenkt meg å komme i kontakt med noen som har bygget stereoanlegg i 911 før.. har ikke funnet så mye bilder av installasjoner på internet heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har ikke bygget anlegg i 911 selv, men vedlegger en god link til andre sine installasjoner i biltypen. Kanskje du finner noen gode tips her?

 

http://www.sounddomain.com

 

http://www.sounddomain.com/member_pages/search_results.pl?make=Porsche&model=911&stock_sound=checked&spl=checked&sq=checked

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innvesterte i noen alpine bakhøytalere (egentlig kun for evt baksetepassasjer) og noen rockford fosgate komponenthøytalere foran..

 

Skal forsøke endre eller bygge ny subwooferkasse slik at den passer bedre inn i fotbrønnen bak.. må evt finne et bedre sted til å plassere subwoofer forsterkeren også... trangt under passasjersetet.

Dessverre har jeg lånt ut den ene forsterkeren min i noen måneder, og den kom tilbake men likestrøm/ ingen lyd på den ene kanalen...kjedelige greier!!

 

er veldig lenge siden at jeg sist reparerte audio/ video ting, tror jeg sender det avgårde denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min porsche 911 ble bygget opp i 92 av autotuning på råde,på oppdrag for pioneer norge til 92 c2 ruf.

samtidig ble det av pioneer montert et stereoanlegg til kr 42000,- og bilen ble brukt som demobil landet rundt i ca 3 år.

venter nå på nyoverhalt motor fra autotuning nå,mens bilen står på verksted,skal komme i løpet av uken ,kan ta bildet og maile da.

 

stereon inneholder bla en 10"sub bak bensintanken +2 gm 4000 forsterkere 6*9" osv et meget bra stereo for sin tid,men det er jo tross alt 10år gmlt nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår