Gå til innhold

Hvordan finne ut hva utveksling jeg har på bakakslingen?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du plukker opp disse 1031 akslingene før 86 så vil du mest sannsynlig oppleve at det er 1030 innmat.

ref: http://bilforumet.net/showthread.php?t=96037&page=3

Ser ut til at dette stemmer bra! :D

Bilde av 1031 fra 84mod (3,15:1 utv):

DSCN3971.jpg

Ser ikke ut som det er noen utsparing i huset til større kronhjul.

Også en senere 1031-aksel med "1031"-innmat (3,73:1 utv):

DSCN3496.jpg

Legg merke til utsparingen i huset, og hvor mye grovere kronhjulet er.

79 Volvo 242 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kasse med 1:1 på 5. Da har jeg 2800rpm når jeg følger traffikken i 80 sonen..tror det skal være rundt 90-100kmt da på 2800rpm

Edit: Står stemplet 1031 på den og..

Avhengig av dekkdimensjon, selvfølgelig, men med 3,15-utveksling bør du ha ca 100 i 2800.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den mopedeffekten din så har du ikke klart å drepe en 1030 noe lettere enn en 1031, om begge var i like god stand.

Frekk og!

Er jo ikke akuratt hestene som dreper drivverket mitt. Men har jo 400nm og 255dekk så det er liksom der det river..

Det er endeli folk som har rast bakakslinger med orginal motoreffekt så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekk og!

Er jo ikke akuratt hestene som dreper drivverket mitt. Men har jo 400nm og 255dekk så det er liksom der det river..

Det er endeli folk som har rast bakakslinger med orginal motoreffekt så...

255 dekkene har du ikke hatt mange uker da.

Samt du har vel åpen diff? Er jo en DEL mer krefter om man har diffbrems og får fres=0.

Eneste måten du kan finne ut om du har 1031 aksel med 1031 innmat, er åpenbart å åpne den!

Da finner du samtidig ut utvekslingen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bytte bakaksling for å få speedometer igjen. Hva girkasse bør den bilen jeg tar den i fra helst ha da? Får du noen med lavere utveksling enn 3.15?

Har jo denne 262CR kassen, så vil nødi ikke ha noe høyere utveksling enn det jeg har. Blir liggende alt for høyt på turtall.

Er rimeli sikker på at det er 3.15 jeg har. Stemmer ganske godt med de talla jeg får på den dere siden du velger hvilke kasse du har og skriver inn utveksling osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bytte bakaksling for å få speedometer igjen. Hva girkasse bør den bilen jeg tar den i fra helst ha da? Får du noen med lavere utveksling enn 3.15?

Har jo denne 262CR kassen, så vil nødi ikke ha noe høyere utveksling enn det jeg har. Blir liggende alt for høyt på turtall.

Er rimeli sikker på at det er 3.15 jeg har. Stemmer ganske godt med de talla jeg får på den dere siden du velger hvilke kasse du har og skriver inn utveksling osv.

Tror ikke du får noe utenfor 3.15-3.91 originalt.

Hvorfor må du ha ny bakaksel da? Du kan jo bytte tonehjul/giver om det er det som er gåent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke el speedo jeg... Så det er ingenting som er gåent. Kan jeg bare ta kåpen, giveren og tonehjulet å sette i min aksling da??

Edit: 3.15 var jo vanskelig og oppdrive etter 86 var det ikke det? Det var jo da det kom med speedo i bakakslingen..speedo som i speedometer, ikke badetruse

Såvidt jeg vet, fikk du ikke 1031 med 1031 innmat før du fikk el. speedo (86'->). Ergo. godt mulig du nå har 1030 innmat i en 1031 stemplet bakaksel.

Kan være jeg tar feil though.. Er bare noe jeg ble fortalt før år 2000 en gang.

Jeg tror utveksling på bakaksel er litt "tilfeldig" ja.. jeg hadde jo som sagt 3.91 på min med 1030 bakaksel og m45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider