Gå til innhold

Vanskelig å starte, og går ikke helt godt når den er "kald"


benzin

Anbefalte innlegg

Håper noen kan gi meg noen hint vdr. sierraen min (86modell)

 

Når den skal startes må jeg hardt inn med gassen for at den skal starte, og så må jeg lissom pumpe den igang med gassen..

For at den ikke skal dø ut må jeg holde den på høyt turtall en stund (1 minutt kanskje) og sleppe gassen sake for at den ikke skal dø helt ut.

 

Når den først er god og varm går alt som det skal.

 

Forgasseren fungerer ikke skikkelig, jeg bytta denne (dobbel weber) med en helt lik en. Problemet er at det ene spjellet lukker seg etterhvert og da kveler den motoren i lyskryss (ikke morro)

 

Derfor har jeg kobla ut hele forgasseren (overstyrt slik at spjellet står på max) Da blir den vanskeligere å starte, men stopper ikke i kryss etc =)

 

Er det noen som har noen tips? Jeg tenkte å bygge den om til manuell, men ombyggningsettet kosta visst 1500-2000 kroner, og det er mye for en i militæret =)

 

Det er også en vakumslange som har sprukket, men denne tror jeg ikke har mye å si (den som går fra luftfilteret til innsuget)

 

vinteren kommer, og dette byr på problemer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, da har jeg mekka litt... første jeg gjorde var å fikse den ene vakumsklangen, deretter snurra jeg bimetallhuset til vanlig instilling.

 

Bilen starta ikke... hvorfor?

 

Jo, chokespjellet som skal regulere seg etter hvor varm motoren er beveger seg ikke... Med andre ord blir spjellet på den posisjonen jeg snurrer bimetallhuset...

 

med andre ord igjen, jeg har en manuell-veldig-tungvind-choke =)

 

noen tips der ute i jungelen? Det er forresten en dobbel weber med produktnr: 85 hf ca h6 f6

 

takker på forhånd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig, at det kun er fååård, men det er irriterende da =) Og om jeg har tenkt til å få start på den om vinteren må jeg vel holde den i 8000 rpm når jeg starter den omtrent, og holde den der noen minutter.

 

Sjekka ut litt mer i går: bimetallhuset har ingen funksjon whatsoever.. den ledningen som går inn på bi-metallhuset, skal den ha 12V når tenninga er på, eller hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by benzin

bimetallhuset har ingen funksjon whatsoever.. den ledningen som går inn på bi-metallhuset, skal den ha 12V når tenninga er på, eller hvordan er det?

Ja, finn et på hoggern du, Men ikke si til de på hoggern at det er en del til forgassern, da vil de nok prakke på deg hele forgasseren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår