Gå til innhold

Hvem selger Y-Rør (helst i alu) fra 2x2.5" til 1 x 3"? - Silikon også intr.

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg skal nå i sommer få inn ny motor i bilen min og den vil ha twinturbos.

 

Ergo. Jeg trenger:

A) Å flytte LMM (3") til sugeside

B) Ha Y rør fra 3" til 2 x 2.5" (må jo koble inn på to turboer)

C) Samle trykksiden av turboene (2 x 2.5") til 1 x 3" som da går inn i IC.

 

Ergo. trenger jeg 2 x Y rør, helst i ALU.

Silikon går også knall! Men eneste jeg har funnet i silikon, har hatt helt merkelige vinkler på Y rørene.

 

Jeg trenger noe ala:

|_|

_|

 

 

Fra 2 x 2.5" til 1 x 3".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo uansett bare 1 stk innsug, så å bruke to ic'er har jo ingenting for seg.

 

Da må jeg uansett koble med Y rør på trykksiden.

Jeg må også ha Y-rør på sugesiden, der LMM skal kobles... Ellers vil den jo registrere bare 50% av luften?

 

--

 

Jeg kan bruke en "twinturbo intercooler" med to innganger og ett utløp, men fremdeles må jeg ha en Y på sugeside av turboene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som blodpris ja, jeg har og bare brukt eksosdeler til turbo og Ic, man har liksom ikke råd å bruke så mye penger på noen rørdeler..

 

ja, men alu er ikke gitt vekk da, samt det må jo være tett og om finish skal være 100%, så skjønner jeg det koster peng..

 

Jeg skal derimot bare bruke dette som skjøt, så jeg tror nok eksos-Y blir å bruke..

 

Jeg fant forøvrig en twinturbo IC nå, 2 x 3" innløp og 1 x 3" utløp.

 

Da kan jeg kjøre reducere (elbow) fra 2" til 2.5", så 2.5" trykkrør og reducere fra 3" til 2.5" fra ic til trykkrør.

 

På utløpsiden av IC må jeg da kjøre elbow 3", et rør skjøtet sammen med T rør (tomgangsmotor feks) og da selvsagt enda en elbow 3" inn på innsuget.

 

Venter på pris på frakten til IC'en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men alu er ikke gitt vekk da, samt det må jo være tett og om finish skal være 100%, så skjønner jeg det koster peng..

 

Jeg skal derimot bare bruke dette som skjøt, så jeg tror nok eksos-Y blir å bruke..

 

Jeg fant forøvrig en twinturbo IC nå, 2 x 3" innløp og 1 x 3" utløp.

 

Da kan jeg kjøre reducere (elbow) fra 2" til 2.5", så 2.5" trykkrør og reducere fra 3" til 2.5" fra ic til trykkrør.

 

På utløpsiden av IC må jeg da kjøre elbow 3", et rør skjøtet sammen med T rør (tomgangsmotor feks) og da selvsagt enda en elbow 3" inn på innsuget.

 

Venter på pris på frakten til IC'en..

 

 

Det er jo å en løsning... men blir ikke det mye mygling får å få det til å fungere eller vet du noen som har prøvd det?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår