Leon Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Spanderbuksene ligger klare, og planen er å kjøpe inn noen vaske/polerings produkter fra Meguiars, som får så ekstremt god omtale her på forumet. Har lest gjennom en del tråder angående polering osv, men blir likevel ikke helt klok ¨på alle produktene som Meguiars tilbyr. I forhold til vårpleien av bilen legger jeg listen forholdsvis lavt. Planen er: 1) vaske bilen grundig 2) polere Til vasken bruker jeg vanlig bilshampo uten noe form for voks i. Bruker avfetting på vanskelige asfaltflekker (synes avfetting fungerer bra, alle flekker forsvinner etter noe gnikking). Det er i forhold til poleringen jeg har spørsmål. hvilke produkter er å anbefale for en forholdsvis enkel vårshine? Altså: jeg har ikke planer om full lakkrens, rubbing osv. kun polering og lakkforsegling. Er det da polish først, og deretter hardvoks (er det lakkforsegling?)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Meguiars NXT gen tech wax holder da, litt rens, glans og beskyttelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 truhaa: nåja, er ikke heeeelt enig der da men :) Er ikke akkurat som at NXT tech waxen er lik cleaner waxen i A-line serien. Har brukt NXT mange ganger før, greit nok at den i likhet med andre lakkforseglinger fyller i litt men den gjør da heller ikke underverker. Resultat på lakken før og etter når beskyttelsen først har gått av er iallefall den samme hos meg. Bruker den og M21 hipp som happ. Synes NXT har en litt dypere glans mens M21 varer lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Enig der nOstra:) , men han ønsket noe enkelt, og enklere en NXT finnes nesten ikke (MG21 er også samme på/av konseptet) NXT fjerner ikke swirls, den er mer "rens" selv om det ikke er mye "rens" i den. Glansen er bra, beskyttelsen er "grei" og den gjemmer noe swirls. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg