Shorty85 Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Har sett at mange bruker 3" lmm, men det jeg lurer på er hvorfor?? Kan noen gi meg et seriøst svar?? Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 større størrelse på lmm gjør at man klarer og registrere mer luft uten at den blir strupet. dvs, man kan hente ut mer krutt av org sprutet + spess chip. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Den brukes hovedsaklig for å kunne sette på større dyser, slik at bilen ikke drukner i bensin. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 virtual skrev: Den brukes hovedsaklig for å kunne sette på større dyser, slik at bilen ikke drukner i bensin. stemmer,men dimensjonen på lufmassemålern må "harmonere" med de større dysene som blir montert. Problemet med dette om man ikke får laget specialchip er at man samtidig endrer/flytter lastsignalet til tenninga. For garasjemekkern så er det beste rådet å prøve seg frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Hva er logikken bak at 3" lmm skulle hjelpe på bensinmengden med større dyser? Eneste jeg får til å virke logisk, er at en 3"lmm registrerer mindre luft, og dermed lurer hjernen til å åpne dysene i kortere perioder, som igjen kompenserer for at dysene nå har fått større gjennomstrømning. Hvis dette stemmer, er det ikke bare like greit å skaffe en 3" rørstuss og stikke den gamle lmm'en oppi? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 slitenvolvo skrev: Hva er logikken bak at 3" lmm skulle hjelpe på bensinmengden med større dyser? Eneste jeg får til å virke logisk, er at en 3"lmm registrerer mindre luft, og dermed lurer hjernen til å åpne dysene i kortere perioder, som igjen kompenserer for at dysene nå har fått større gjennomstrømning. Hvis dette stemmer, er det ikke bare like greit å skaffe en 3" rørstuss og stikke den gamle lmm'en oppi? Det er det jeg også har spekulert meg frem til. Har sett bilder av folk som kutter litt i en 3" rørstuss, og plasserer luftmassemålerinnmaten inni der. Jeg lurer på om 3" rør er greit for Bosch 968 465cc dyser? Man greier vel å fin-innstille med en justerbar btr? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 maxis skrev: stemmer,men dimensjonen på lufmassemålern må "harmonere" med de større dysene som blir montert. Problemet med dette om man ikke får laget specialchip er at man samtidig endrer/flytter lastsignalet til tenninga. For garasjemekkern så er det beste rådet å prøve seg frem. Så luftmassemåleren er med på å styre tenninga på lh2.4? Da skjønner jeg hvorfor det finnes "spesialchipper". Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 virtual skrev: Jeg lurer på om 3" rør er greit for Bosch 968 465cc dyser?Man greier vel å fin-innstille med en justerbar btr? Er det de fleste gjør hvertfall, men er vel greit å ha bredbåndslambda da for å ha litt kontroll, kan fort bli kjipt med for mager blanding :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg