Gå til innhold

går i proteckt......

Ranger emnet


ole lukkøye

Anbefalte innlegg

Hey...

 

Har en JBl GTO 755.6 http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1061

 

som går i proteckt når jeg skur opp litt, er ikke mye jeg skrur opp før den gjør det..

og når den gjør det så er det ikke sånn att den kutter helt ut, det går i pulser.

altså; den spiller helt vanlig, så blir det svakere og svakere helt til det ikke er noe diskant/lyd fra den forsterker'n, også starter den på det volumet den egentlig skulle ha spilt på, også blir det lavere og lavere helt til det er borte, og sånn går det om og om igjen, til jeg skrur ned lyden litt igjen.

 

har bare brukt 2utganger på den, til ett RF P152s comp system.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1437

 

hvorfor gjør forsterker'n dette?

 

 

Mvh Ole lukkøye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har og ein cd-spiller rekner eg med. viss du har originalkabler der, bytt dei!

Remotespenninga kan bli for låg ved for tynne kabler. (du kan måle spenningen med eit voltmeter/multimeter)

 

Ellers kan du ha litt dårlige kontakter til forsterker.

F.eks dårligt jordingspunkt.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten remote vil forsterker skru seg av. (når du skrur av spilleren)

Remotespenningen må alltid være der for at forsterkeren skal være på.

Har du f.eks ein cd-spiller med dårlige originale kabler (tynne) vil det bli høgre spenningsfall når du skrur opp volumet.

Da vil spenningen til cd-spilleren minke og remote spenningen vil også minke.

Blir remotespenningen for låg vil forsterkeren skru seg av (kan og sikkert finne på andre ting)

Det trenge ikkje å være slik i dette tilfellet, men det er greit å sjekke ut

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo høgre, jo bedre.

Du får ta med deg ein person. So kan den eine justere volumet, mens den andre måler spenningen.

Mål både plussen og remoten.

Du kan f.eks måle på tomgang, med litt turtall (ca 2000rpm) og uten motoren igang.

Mål spenningen over batteriet og.

Da har du litt å gjera på idag, og kanskje du finner ut kva som er feil

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår