Gå til innhold

Honda Civic - Bytte Ventil tettninger?

Ranger emnet


Adlern

Anbefalte innlegg

Dessuten er det ikke noe poeng i og ta av toppen. Med rett verktøy er det ikke noe problem og bytte med toppen på. Og ja, jeg har har nå aldri hørt om motorer med ventiltettinger bare på innsugssiden. Høres veldig rart ut.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, da jeg skiftet tetninger på sierran min kjørte jeg trykkluft på sylindern så ventila holt seg lukket. Og da er det bare og ta bort fjæra og skifte tetninger.

 

Er sikkert et litt annet opplegg her, men vil tro det går an å skifte uten å ta av toppen..

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja om du har den nipelen for og koble trykkluft på så er det kansje enklere ja.. men mye å lære av og mokke av toppen og overhale lett det som er og gjøre dær..

 

 

virtual: var ikke meningen å være frekk eller noe.. men det er første gang jeg har hørt om at det ikke er tettninger på eksossiden.. høres VELDIG rart ut.. men men.. er ikke verdensmester og fordeom jeg ikke har hørt om det så er det dermed ikke sikkert at det er sån .. det skal jeg innrømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange motorer (spes over dammen) som gjør som Volvo og hopper over tetningene på eksossiden.. Færre nå,grunnet utslippskrav. Litt eldre motorer på denne siden av sundet hadde ofte ikke tetninger,og endel motorbyggere over dammen hevder at den minimale mengden som følger med ned er en fordel på veldig hardt trimmede motorer.. Ideen er at styringene ikke skjærer seg så lett. Ikke at jeg er helt enig i det,men... Alle har sine måter. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virtual: var ikke meningen å være frekk eller noe.. men det er første gang jeg har hørt om at det ikke er tettninger på eksossiden.. høres VELDIG rart ut.. men men.. er ikke verdensmester og fordeom jeg ikke har hørt om det så er det dermed ikke sikkert at det er sån .. det skal jeg innrømme..

 

Skjønner godt skepsisen din, da dette med ventiltetninger på eksosventilene varierer fra produsent til produsent, har jeg funnet ut.

Var feil av meg å bare anta at det var slik på alle motorene.

 

Veldig mange motorer (spes over dammen) som gjør som Volvo og hopper over tetningene på eksossiden.. Færre nå,grunnet utslippskrav. Litt eldre motorer på denne siden av sundet hadde ofte ikke tetninger,og endel motorbyggere over dammen hevder at den minimale mengden som følger med ned er en fordel på veldig hardt trimmede motorer.. Ideen er at styringene ikke skjærer seg så lett. Ikke at jeg er helt enig i det,men... Alle har sine måter. :)

 

Går det greit å montere ventiltetninger på en Volvo turbomotor da?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det greit å montere ventiltetninger på en Volvo turbomotor da?
Hvis styringene du har er dreid ned for å sette hetter på,så kan du det,hvis ikke hopper de jo bare av... Originalt er de ikke det mener jeg å huske,men hvis man må bytte styringene så kan man jo putte inn styringer klare for det. Har gjort det uten problemer jeg ihvertfall,skal sies at det tilfellet var med hjemmedreide styringer av silikonbronse (mener jeg det var...leeeenge siden)..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all info'en folkens, har virkelig vært til nytte :)

Ventil tettningene er byttet, og gjorde det faktisk selv takket være dere =)

 

Venter bare på front og bakfanger skal bli ferdigt hos lakkerer nu, så er vi klare for Sommeren:D

 

 

Takk!

 

 

Forresten Jossa, hvor bestilte du det pakningsettet du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår