Gå til innhold

AWD på v70

Ranger emnet


blodfisk

Anbefalte innlegg

AWD systemet til Volvo er totalt ubrukelig. Ikke virker det (ikke når en 240 kommer lenger en en V70 AWD på vinterføre)

 

Og så er det veldig dyrt og reparere og vedlikeholde. Så styr unna AWD ;)

 

Pisspreik, har du kjørt en V70 AWD på vinterføre noengang? Sannsynligvis ikke, jeg snakker av erfaring, har nå min andre AWD og er storfornøyd med fremkommeligheten.

En V70 AWD på vinterføre er rett og slett herlig!

 

Når du kommer med slike påstander bør du begrunne svarene dine.

Det er like idiotisk som å si "Jeg liker ikke Opel,jeg"

Å, hvorfor ikke det? "Fordi det er dårlige biler" Du skjønner tegninga?

 

At det er dyrt å reparere er helt riktig, det kan jeg skrive under på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Pisspreik, har du kjørt en V70 AWD på vinterføre noengang? Sannsynligvis ikke, jeg snakker av erfaring, har nå min andre AWD og er storfornøyd med fremkommeligheten.

En V70 AWD på vinterføre er rett og slett herlig!

 

Når du kommer med slike påstander bør du begrunne svarene dine.

Det er like idiotisk som å si "Jeg liker ikke Opel,jeg"

Å, hvorfor ikke det? "Fordi det er dårlige biler" Du skjønner tegninga?

 

At det er dyrt å reparere er helt riktig, det kan jeg skrive under på.

 

Merker du noe på at bakhjulene "slår inn" når dem spinner fremme da? Har hørt litt negatift jeg og, men har aldri prøvd det. Så jeg påstår ingenting:) Hvordan fungerer dette på for eksempel bakkestart når det er passe glatt?

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må spinne framme før den begynner å ta bak.

Har sett film av V70 med awd og då ser du den spinner framme før bakhjulene begynner å dra.

Har og sett video på youtube der bakhjulene ikkje tar i heiletatt nr det spinner framme. Men der må det ha vert noe gale med systemet.

 

Bakkestart er det vel ikkje så gunstig at du må spinne framme først før bakhjulene får kraft :/

 

Volvo har noe å lære av Quattro systemet til Audi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må spinne framme før den begynner å ta bak.

Har sett film av V70 med awd og då ser du den spinner framme før bakhjulene begynner å dra.

Har og sett video på youtube der bakhjulene ikkje tar i heiletatt nr det spinner framme. Men der må det ha vert noe gale med systemet.

 

Bakkestart er det vel ikkje så gunstig at du må spinne framme først før bakhjulene får kraft :/

 

Volvo har noe å lære av Quattro systemet til Audi!

 

Hmm.. Men det er vel bedre en standar FWD uansett tenker jeg :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mulig å få kjøpt en ny mellomdiff på volvos awd system.

husker ikke hvem som har den sånn i farta, men en av de svenske volvotrimmerne er det iallefall. autotech, sam, mte/tme eller noe sånt.

 

koster iallefall 14.000 sek sist jeg så det, og blir da en lamelldiff med den bremsinga du vil ha. da får du konstant 4wd, noe som letter sladdefaktoren betydelig!

er visst et must ved trimming!

 

ligger i tenkeboksen på v70 awd 2.5T selv om dagen, og da vet jeg at den diffen blir lagt inn sammen med billånet....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mulig å få kjøpt en ny mellomdiff på volvos awd system.

husker ikke hvem som har den sånn i farta, men en av de svenske volvotrimmerne er det iallefall. autotech, sam, mte/tme eller noe sånt.

 

koster iallefall 14.000 sek sist jeg så det, og blir da en lamelldiff med den bremsinga du vil ha. da får du konstant 4wd, noe som letter sladdefaktoren betydelig!

er visst et must ved trimming!

 

ligger i tenkeboksen på v70 awd 2.5T selv om dagen, og da vet jeg at den diffen blir lagt inn sammen med billånet....

 

Der begynder det å høres mer interesant ut :)

Men er denne noe holdbar da? Med tanke på at den skal ligge å slure hele tiden?

 

Og hvordan er det å bytte den? Noe du kan gjøre selv eller?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har noe å lære av Quattro systemet til Audi!

 

 

audis quattrosystem finns det jo litt delte meninger om, var veldig sladdevennlig i tidligere versjoner, 90-tallsversjonen er ganske lik volvos awd (samme prinsipp på mellomdiffen), mens det har kommet seg på de nyere igjen. men med en tung jernklump montert foran akselen blir det jo uansett understyrt og dårlig balanse, det klarer man ikke å rette opp med et bra 4wd system uansett!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audis quattrosystem finns det jo litt delte meninger om, var veldig sladdevennlig i tidligere versjoner, 90-tallsversjonen er ganske lik volvos awd (samme prinsipp på mellomdiffen), mens det har kommet seg på de nyere igjen. men med en tung jernklump montert foran akselen blir det jo uansett understyrt og dårlig balanse, det klarer man ikke å rette opp med et bra 4wd system uansett!

 

Men hvordan er det å montere denne lamelldiff greia? Må vel inn på volvo for å få jort det?

 

Regner med det kan inkludere shimsing av mye rart og.. Eller er det så fint å enkelt at en kan ordne det selv?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at man tar ut viskose rasket, setter inn alle delene, får inn de shimsene som skal til og får forspent det med momentnøkkel til rett moment(viktig!)

 

det følger helt sikkert med en monteringsanvisning, og de som selger det har nok greie på det!

 

holdbarheten skal ikke være noe dårligere enn viskose, snarere tvert i mot, da dette blir en helt mekanisk historie. rett olje er nok utslagsgivende her.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der begynder det å høres mer interesant ut :)

Men er denne noe holdbar da? Med tanke på at den skal ligge å slure hele tiden?

 

Og hvordan er det å bytte den? Noe du kan gjøre selv eller?

 

Det behøver ikke å være lammell diff, kan være en ren drev sperre, ala Truetrac, Quaife, Sellhom mfl. Da snakker vi om varer som tåler mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår