Gå til innhold

Skader på front fanger, hva slaks glassfiber kan jeg bruke?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann.. Se på bildene under, det er festene mine til hjulbuene på front fangeren min.

Tenkte og fikse dette, men aner ikke hva slaks type glassfiber eller noe hva jeg skal/kan bruke.

Kan jeg bruke noen av disse, vist ikke, kan noen linke til, så jeg vet hva jeg skal ha på biltema/xtra i morgen? Takker så meget!

Evnt hva mer trenger jeg?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=83179

IMAGE_102.jpg

IMAGE_101.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har du tenkt og legge matte, eller?

vrien plass og fikse d der. men du kan legge noke DB400, eller csm matte. må nok sparke en del og. og du må nok slipe ned litt i etterkant.

Bagasjerom SOON finished!

Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem og fikse det der!

Kjøp den vevde glassfiberen, herder og 1kg polyester på biltema. Og støp mange lag, deretter pusse i maaaaange timer. Blir bra til slutt. Er det da ugjevnheter? Sparkle;)

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fiksa skaden? Jeg ville ha støpt inn ei metallskive for å lage godt hold til bolten/skruen. Ellers er det jo bare å teipe og søle i vegen med polyester og strie.

Fint å rive opp stria så er den lettere å få luftfri i kriker og kroker. Bedre heft når du river enn å klippe. Ellers må du passe på å bruke minst mulig polyester. Det er duken som gir styrke. Og prøv å masker så tett på orginal/ønsket form som mulig. Sparkel er noe som bare faller av senere. Proffene sier maks 1mm sparkel.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

Du bør holde deg unna polyen fra Biltema! Det er ikkkke mye å skryte av kvalitenten der..!! Se om du får tak i en ISO Polyester eller vinylester. Da får du best vedheft til det gamle laminatet. Men HUSK at du må matte ned godt på baksiden der du legger på nytt. Og at det må været tørt og reint. Når det gjelder armering så bruker jeg å legge inn aremidfiber der skrufestene er. Det river du ikke sund med det første.. å legge på bare CSM (vanelig glassfiber) holder ikke i legngden.. Det er vel det fangeren er bygget opp av..?

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem og fikse det der!

Kjøp den vevde glassfiberen, herder og 1kg polyester på biltema. Og støp mange lag, deretter pusse i maaaaange timer. Blir bra til slutt. Er det da ugjevnheter? Sparkle;)

Maaange timer, da jobber du feil.

Brukt ritig verktøy til riktig jobb.

Vinkelsliperen kommer med flere tilleggsutstyr. :D

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maaange timer, da jobber du feil.

Det spørs jo helt hvor mye som skal pusses, hva som skal pusses, om det er masse vinkler etc som skal pusses, og du har riktig verktøy osv.

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider