Bjørn08 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Hvor mye drivstoff kan man spare ved å belaste dynamoen mindre? Finnes det en formel for dette? Hvis en vanlig bil bruker 200W ved normal kjøring, og man kan redusere dette til 150W -hvor mye mindre drivstoff bruker bilen? Har hørt at hvis alle tyskerne bruker nærlys når de kjører ville det resultere i masse tonn ekstra co2 utslipp. Og at vanlige glødepærer vil bli forbudt pga høyt strømforbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Du sparer kanskje noen få kroner. men det er nok ikke noe å tenke på. hvis det var ac, så hadde jeg giddi å kanskje tenkt på det! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn08 Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Er klar over at det er få kroner, men i løpet av 100.000km blir det jo noe. Tenker da på feks montering av LED pærer som også varer hele bilens levetid. Har jo vært en del fokus på co2 utslipp, og bla Polo Bluemotion leveres jo uten setevarmere pga utslipp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Du kan jo begynne å regne ut hvor mye du bruker på mila nå, og finne ut hvor mange mye energi det er i den bensinen du bruker, og finne ut hvor mye pærene du har nå bruker. Så trekker du fra det og plusser på det ledsene bruker :) Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Evt se hvor mye du taper ved å ha dynamoen tilkoblet. Vet at den "bruker" såpass mange hester at mange kjører uten i bilcross. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn08 Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Hvis man reduserer belastningen på dynamoen med 50W, så betyr ikke det 50W fra forbruket. Varmetap må legges til, si 60Wh. En vanlig bil bruker vel ca 1 liter/ 10Kwh på 10km, 60Kwh/6 liter på en time. Da blir det 0,1%, eller 0,006 liter i timen om mattekunnskapene fortsatt er med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn08 Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Mulig man må regne på en annen måte siden dynamoen belaster motoren direkte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.