Gå til innhold

Trenger hjelp av Bergensfolk

Ranger emnet

e-36 burnout

Anbefalte innlegg

Til dere bimmer-folk fra Bergen. Er det noen av dere som har fått valset hjulbuene deres med godt resultat? Kan man valse både foran og bak?

Hva er pluss og minus sidene ved denne "operasjonen"? Bør dette unngås? For slik situasjonen min er, kan ingen sitte på baki bilen, uten at vi tar nedi... litt kjipt til tider...

Lurte litt på hvem som gjør dette i Bergen, og pris...

Prøvde å searche, men fikk ikke noe fornuftig ut av det...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat ute på Sotra her eg bor, som har valset de BMW'ene han har bygget opp. Han har valse selv og det er blitt bra resultat. Kan høre om han er interessert i å gjøre dette for deg hvis du er interessert............

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en vals, men han valser ikke for deg....Du kan låne den.

Vet om en kar på OS som gjør dette, og jeg mener at M. Slengesol i kanalveien gjør slike "operasjoner".

Kompis av meg kappet like godt den delen av skjermen som er brettet inn. Andre tar og banker den med slegge....ikke til å anbefale.

Hvilke dim kjører du på dekkene. Jeg har ikke det problemet, og jeg kjører 225-17 dekk. Har likevel klarting til skjermen.

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg litt lyst at proffe folk skal gjøre dette, nettopp fordi jeg ikke vil banke for hardt og lage skjeve kanter i karosseri, eller bruke for lite varme og få sprekk i lakken... Jeg har aldri gjort dette før, og vil heller at en proff gjør det, enn at jeg skal låne en valsemaskin, og fucke opp bilen...

Kan høre med M. Sengesol eller hva du kalte han....

Jeg bruker ikke noe spesielt store dim.. har 225/40/18... Har ca 1 cm klaring til hjulbue, men straks noen setter seg baki, er vi nede i 3-5 mm, og det sier seg selv at da tar du nedi ganske ofte... Bilen min er i praksis en to-seter no :rolleyes:

Kan også være jeg lar være å gjøre noe med det, da bilen kanskje skal byttes ut til neste år... Sommerfelgene skal jo av om en knapp måned, og hvis jeg skal bytte bil, beholder jeg felgene, og selger bilen uten felger, og valsing...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

på gamle bmw'n min hadde jeg 225/45/17 dekk på... det subba noe vilt... jeg blei så mad på dette en dag at jeg kjørte litt hardt på en grusvei... walla... skjermer og alt var i fineste orden etterpå... subba ikke mer =) hehe...

min geniale form for valsing på biler det ikke er så nøye med =)

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider