Gå til innhold

Kan "hjernen" vera ødlagt?

Ranger emnet

Knut Inge

Anbefalte innlegg

Har endeleg klar og bytta frå b230a til b230ft. Men når alt av ledningar er kobla opp så blir det ikkje gnit. To lærarar har sett over koblingane og målt spennig,ohm osv. Men dei finne ikkje feilen. Dei dei finne berre ut at alt er rett kobla. Så dei kan ikkje forstå at det ikkje er gnist. Så då må det vera tenningshjernen som er ødlagt. Men når eg sjekke feilkodane på datakontakten, så får eg feilkode 111 som er ingen feil registrert. Så det eg lure på er om tenningshjernen kan vera ødlagt når eg får den koden.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at ikke det er sluttstykke da?

på min B230F motor (90 mod) så har jeg en liten hjerne sittende langs med venstre forrskjerm som er sluttstykket på tenninga mi

slik jeg har forstått det så er det kun den alene som styrer tenninga mi å selve hoved hjerna (som du sjekker for feilkoder) har ingenting med tenninga å gjøre

men vis du har modifisert å bytta ut hjerne så vet ikke jeg hvordan d har kobla det med fordeler å hjerner, for jeg har nemlig hørt at Bosch LH 2,2 er den som har en stor hjerne til bensininnspruten og en liten hjerne der i skjermen som styrer tenninga. mens Bosch LH 2,4 er en som har alt i en hjerne

PS: dette er bare hva jeg har hørt, jeg er ikke sikker asså. best å høre med andre egentlig, men vis du ikke vet, så kan du jo se om du har den lille hjerna i venstre forrskjerm

1990 mod 740 GL (B230F)

kjøper gjerne B230FT eller delebil med B230FT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det Bosch LH 2,4 Jetronic det heter det jeg (og du har) da?

jeg blander alltid disse navnene (flaut) he he... men kan være greit å få "fasiten" en gang :)

noen som vet forskjelden på Bosch LH 2,4 Jetronic og Bosch LH 2,2 Jetronic?

PS: du vet vel da oxo at det slutt trinnet styrer coilens tennings tids punkt på minus sida, så vidt jeg vet. og da anntar jeg den må være godt jorda ;)

1990 mod 740 GL (B230F)

kjøper gjerne B230FT eller delebil med B230FT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider