t--bear Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Har en 86 kadett e gsi og en x20xev som jeg skal prøve å hive oppi. Ser av tidligere innlegg at ledningsnettet fra motor til bil skal kobles via en rund kontakt som heter x5,det i såfall mulig å få dette til å passe sammen? Er det disse kontaktene? http://www.bilforumet.no/galleriet/data//500/medium/PICT0317.JPG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Det lar seg fint gjøre. Det lønner seg og skjøte på en siden av kontakten. Vanligvis kappe på motorsiden og skjøte innpå en tamp fra det gamle motorledningsnettet. Viktig er også Brun, brun/gul, brun/hvit som kommer ut av hjernen. Det er diagnose og motorlampe. X20XEV krever signal fra hastighetsgiver, ellers går den i nødmodus. Da MÅ du enten ha giver på kassa eller uttak fra speedo (Blå/rød) Koblingsskjema og diverse Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t--bear Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Ok, kan dette være uttak fra kassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Nei, det der er ryggelys bryteren Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t--bear Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Å såpass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Du trenger en giver som skal stå der speedowire`n er nå. Der en å få til å koble wire`n på, eller "bare" den for digitalt instrument. Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t--bear Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 er original girkasse som sitter på så tror det skulle la seg fikse...tror egentlig det største problemet mitt nå er at hvis jeg klipper ledningene ved x5-kontakten på motornettet for å sette på den originale, hvordan finner jeg ut hvor ledningene på kontakten skal sitte? Ville det vært det beste å skaffe koblingsskjema fra motor og bil eller finnes det en enklere forklaring på dette? Er endel flere ledninger på kontakten på bilen enn kontakten fra motoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t--bear Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 ok takk for tipset rekord, skal se på det i morgen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 På den "gamle" bilen din, går en del ledninger gjennom motorledningsnettet til diverse i dasjen, sånn som motorlampe, diagnose, turtallsignal osv som kommer inn ved hjernen på den nye motoren. Ellers er det farge mot farge. Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t--bear Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 å ikke værre nei,da kan det hende jeg har en sjangs til å klare det hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t--bear Skrevet Mai 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Er det noen som har link til koplingsskjema til x20xev motornettet? Ser ut som jeg begynner å få kabalen til å gå opp men sitter med et par ledninger som jeg gjerne skulle ha skjekka opp mot motoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.