Gå til innhold

Noen spm ang øvelseskjøring.

Ranger emnet

saab9000

Anbefalte innlegg

Hmm. Da jeg tok lappen så sa kjørelæreren min at høyre felt var for sving til høyre og rett frem, og venstre var for venstre og 180 grader. Med mindre det var piler i feltene eller ett felt inn.

Ja, det var slik jeg trodde det var også.

Med mindre du bor i Haugesund da, der er det omvendt i noen rundkjøringer, men det er skiltet.

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(er litt usikker om man har lov å øvningkjører i sverige)

Det er ikke lov å øvelseskjøre i Sverige annet enn med kjøreskole. Vi i Norge bruker L, mens i Sverige bruker de ÖVNINGSKÖR

Det fikk jeg iallefall forklart av kjørelærern min.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Noe som jeg irriterer meg grønn over hver gang jeg øvelseskjører,er når man skal ut av kryss,så kommer det en tulling og presser bilen hans så langt oppi vårs.Er litt skummelt å ta en start da når bilen står i ro,uten å rulle syns jeg.

Hehe, jeg driver å øvelseskjører for tiden, synes også dette er irriterende. Men det er ikke så vanskelig og la vær å rulle bak. hvis man tar clutchen halveis ut før man slipper bremsa så står bilen i ro og da er det bare å gi nokk gass så bilen ikke kveles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love dere at det er hardt å begynne øvelseskjøring etter å ha hatt lappen på bil nesten et år.

Er litt rart når man er bedre til å kjøre selv, enn dem man øvelseskjører med.

Overholde fartsgrenser er i allefall en lidelse..får ikke kjøre mer 2nn 20 over nå plutselg.

Hmm..jeg kan øvelseskjøre nåe sperrefristen har gått ut, UTEN å ta noen kurs eller noe sånnt ja?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider