Noob88 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Lurte på om en trenger en spesiell lakk for å lakkere bremse kalyptrer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Lurte på om en trenger en spesiell lakk for å lakkere bremse kalyptrer? Varme bestandig. Og det heter ikke kalypter bare så du vet det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirOve Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 bremsekalipper :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 bremsecalipter *pirkepirke* Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noob88 Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Hehe bremsekaliper da Men skal vel ikke pusse de før de lakkeres, er det ikke et slik beskyttende lag av noe der? Har funne spraylakk til formålet, går det ann å bare vaske kaliperene først for så å spraye det rett på uten grunning osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Stålbørste dem, vaske godt med tynner/silikonfjerner og spraye rett på uten grunning. Grunning tåler ikke varmen... Bremsekaliper på norsk, caliper på ængelsk... Ikke "T" i noen av dem. :) Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guppi Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 glassblås og pulverlakker dem ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 kall det bare bremseklave da :) Jeg vasket bare først med bremserens, maskerte helte enkelt og spraya på.. Holder enda 1 år etter Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 jeg børsta litt med stålbørste, blåste vekk støvet og lakka med varmebestandig lakk fra torshov bilrekvisita...strøkent i 2 år Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 hvorfor vise hele verden hvor små de orginale kaliperne dine er? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiddiboy Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Jeg har lyst til å lakkere mine også for å få bort den fæle rustfargen. Er det greit å bare demontere dem, sandblåse de rene, vaske og så lakkere? Gjør ikke noe skade ved å sandblåse de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 hvorfor vise hele verden hvor små de orginale kaliperne dine er? :p Lakkerer man de sorte, for å få vekk rustfargen, unngår man nettopp dette... Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Jeg har lyst til å lakkere mine også for å få bort den fæle rustfargen. Er det greit å bare demontere dem, sandblåse de rene, vaske og så lakkere? Gjør ikke noe skade ved å sandblåse de? Tviler sterkt på at de tar skade av litt sand. Det spruter jo uansett litt sand, stein og dritt på de når du kjører. Du kan sikkert ta litt markeringsteip med stemplene slik at det ikke kommer sand der. Må heller ikke kalipteret med tynner eller slike ting, bare det er reint og fettfritt er det et fett hvordan du gjør det reint. Som andre tidligere har sagt må du ha varmebestandig lakk siden det blir veldig varmt i dette området på bilen rundt bremseskivene. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg