Gå til innhold

diagnose tester

Ranger emnet


tha maggot

Anbefalte innlegg

Det der er bare kabelen. Ligger flust av dem på ebay, og de bruker en software som er full av bugs og delvis på ungarsk. Det er noen i UK som har prøvd å lage en bedre variant av softwaren. Problemet er såvidt jeg vet at den ikke virker på pre 97-modeller. Søk på tech2 på vauxhall owners network, så får du noe å lese i helga.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inspirasjon til å undersøke litt videre selv om jeg egentlig hadde gitt opp. Diagnosekontakten som sitter i tidlig omega B er en 16-pins OBD2-lignende sak, men den er ikke OBD2. Det er en hybrid mellom gamle ALDL og nyere OBD2. Den ledningen du linket til tror jeg ikke vil virke. Kan hende man må lete i USA i stedet, siden misfosterkontakten er et GM-påfunn. Har forsåvidt funnet det jeg tror er riktig ledning på ebay.com nå, men er usikker på om f.eks. WinALDL virker med denne. Skal prøve å undersøke litt mer. Må gjerne rapportere om du finner ut noe du også.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der virker garantert ikke. Den forutsetter at bilen er fullstendig OBD2-compatibel, og det ble ikke omega før i 2001 eller.no

Jeg kontaktet dem for en stund siden og spurte om denne

http://www.obd2.no/Store/index.php?act=viewProd&productId=77

virket. Det visste han ikke men mente at han hadde solgt den til eldre opelbiler. Det er mye mulig at den (og lignende som finnes på ebay og rundt omkring) faktisk virker på pre-97, men at de ikke kan garantere det. Problemet er jo at ingen vet. Har vært i kontakt med noen av de som selger 16-pins ALDL-kabler i dag, men det virker som at alt som finnes av software er hjemmemekket til amerikanske biler. Virker som det er laget mer for å få opp livedata på motorparametre enn for å sjekke og slette feilkoder.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår