Gå til innhold

Powered By Ford: Ford Taunus Coupe 72' - HVA SA DU!?! V8?!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hentet 205 blokka i går, den er blitt borret opp så 2.8 stemplene passer. Den er også blitt planet siden 2.8 stemplene er litt lavere enn 2.0 stemplene, og siden 2.8 stemplene jeg har er blitt planet så de blir enda lavere. :)
Råder da..? Cossieråder?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg har en høytrykks kuleventil som jeg kan stenge, så jeg kan velge om bremsene skal henge på hele tiden da? :confused:

 

Må jo ha hydraulisk brekk! :phatyo

 

Det som er lov på gatebil er å ha ett hydraulisk brekk ved siden av det originale mekaniske brekket.

Man kan låse ett hydraulisk brekk men det vil sige.

Det gjør ikke ett mekanisk vaier brekk.

Når man skal bruke ett hydraulisk brekk må man være obs på at dette tar noe jævlig.

Når man drar i brekket så virker det virkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult.

Da blir det innkjøp av dette.

Takker så mye for svar.

 

Skal også kjøpe bur til bilen av Pedersens Racing.

 

Går nå og venter på at understells delene skal bli sandblåst og lakkert.

 

Har forøvrig en Volvo 745 bruksbil som ikke vil samarbeide, og tar opp mye dyrebar tid fra Taunusen.

Og en Mondeo som skal på EU-kontroll... angry2

Taunus Coupe 72' (Prosjekt)

Ford Taunus GXL 73'

Ford 17m 70'

Ford Mondeo Stv. Ghia 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ikke uten videre får godkjent hydraulisk håndbrekk er at du til enhver tid skal kunne bremse ned bilen, også om de ordinære bremsene plutselig tar kvelden. Ryker ett rør ryker alle bremsene bak.

 

MEN, hvis du rigger til TO sett calipere bak og lar den sekundære påvirkes av brekket kan du berge deg (hos Satans Uvesen). Hvis du finner en frakk caliper som er todelt kan du la det ene/halvparten av stemplene påvirkes av brekket. Spørsmålet er hvor lett det er å oppdrive. Ellers har jeg fått et tips fra anonymt hold å hekte på en fysisk wire under bilen bare for syns skyld.

 

Blir moro å se bilen på vegen. Satt på i en slik da jeg var i min beste alder. Husker det var litt gjevt selv om jeg senere har eid en, og kjørt fire nyere Taunuser. Det var ikke noe stas. Alle fire hadde seriøst ræva kjøreegenskaper. :deng

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ganske logisk egentlig. :)

Får tenke litt mer over dette, lage en borrelås patent til og skift e mellom mekanisk og hydraulisk før eu-kontroll.

 

I dag har jeg endelig tid til og skru på Taunus igjen :pray

Skal begynne å lage short shift til girkassen :driving , har forøvrig 5 trinns kasse i den nå... :rolleyes: ville mye mer hatt en 4 trinns.

Taunus Coupe 72' (Prosjekt)

Ford Taunus GXL 73'

Ford 17m 70'

Ford Mondeo Stv. Ghia 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på i en slik da jeg var i min beste alder. Husker det var litt gjevt selv om jeg senere har eid en, og kjørt fire nyere Taunuser. Det var ikke noe stas. Alle fire hadde seriøst ræva kjøreegenskaper. :deng
Jeg har hatt mange... og har enda en,som skal friskes opp og bli både fin og litt slem. :)

 

Taunuser har dårlige egenskaper av EN grunn. Foringer. Det finnes knapt en enda en som ikke har totalt løene foringer. Jeg og en kompis byttet en gang alle foringene til nye...helt annen bil. Varte i 3 måneder,så var de slakke igjen. De originale foringene til den bilen er av helt ræva kvalitet og har totalt ødelagt ryktet til en bil som faktisk sitter bra på veien bare den er frisk...og det er laaaangt mellom de friske.

90 D polyurethan er tingen... det og bedre-enn-de-ræva-oppgraderings-greiene-du-får-som-dempere-på-'Tema så kjenner man garantert ikke igjen bilen...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle bytte til polyuretan, men så observerte jeg at forrige eier hadde byttet en hel del av foringene.

 

Trist og rive ut splitter nye foringer, så blir nok en etterpå-oppgradering når disse tar kvelden.

 

Skal til og tectylere hele understellet i dag, siden den er helt nedplukket under. Holder enda på med Short shift patenten min, skal legge ut en 'How to' med bilder når jeg er ferdig.

Taunus Coupe 72' (Prosjekt)

Ford Taunus GXL 73'

Ford 17m 70'

Ford Mondeo Stv. Ghia 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringene er ikke bra på de nei. Hehe

Har en 76mod selv, har kjøpt komplett sett poly til den.

Har ikke fått byttet alle enda.

Er montert på senkesett + justerbare koni, syns den er god, stiv å kjøre. Regner med den blir bedre etter bytte av alle foringene. :roll:

2000 - BMW 320i

2003 - KTM 525 EXC

1976 - Ford Taunus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår