Gå til innhold

bmw 520i e34 89mod

Ranger emnet

menol

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har sånn passe nylig kjøpt meg min første bil :D

har noen spm ang ting å tang. kommer sikkert flere etter hvert som jeg kommer på noe møkk. kan alltids legge inn noen bilder hvis ønskelig :) til opplysning så er jeg ikke den med mest peiling på bil, men kan litt ;P hehe har også planer om et lite effektannlegg og powerfilter etter hvert. lyst på bedre lyd.

1: aner ikke hvilken motorolje som er på. bør jeg ta oljeskift eller funker det med 2 forskjellige merker på oljen? regner med det er halvsyntetisk.

2: den småhopper litt på 1500 rpm, skyldtes tennpluggene sa selger, blir jeg kvitt dette med å rense dem eller bør nye settes inn? merker jeg noe forskjell på en vanlig motor med såkalte preformance tennplugger?

3: det er noen bittesmå rustflekker på bagasjeluken. tips for at disse ikke skal utvikle seg for mye en stund? gidder ikke pusse ned for å omlakkere enda. størrelse med et fyrstikkhode, ikke større.

4: hvor får jeg tak i orginal lakk? "atlantis bleu" har litt lyst å fikse slikt selv.

5: spedometer farge, lyst på hvite skiver(noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i?) å få byttet ut div lys til annen farge, lurer på slags neon blå. er dette mye arbeid? har tatt ut denne boksen eller hva den nå heter :P å kikket litt på baksiden. kom gjerne med tips :)

6: noen som har et ratt med nav til salgs? orginalrattet er så stort å døvt.

7: eyelids, lyst på noen som har slags oppsving over parklyset, men aner ikke hvor jeg får tak i. har sjekket litt på nett å sånt, men fint lite.

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maaaaaaagnus joo! :D Gutten sin som kjøpte skikkelig bil.. Du fabla jo om Audi en stund, skulle hatt skam bank for det.. Men du tok til vettet;)

Sten Andrè her;)

haha, drømmeguttn ja...fant itje nå audi så vart en bmw :P klart itje vent lenger. satse på audi coupë som neste da vøth :) fin dm

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sekserlyden får jo enhver normalt hannkjønn til å få en svak ereksjon;)

Coupè er kult ja ;)

lovva dæ dn 6ern e deili ja :D søt lyd, hehe, fikk satt i diskanta idag oxo, litt klarar lyd ja :P hehe ut å råne ettepå no

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg har sånn passe nylig kjøpt meg min første bil :D

har noen spm ang ting å tang. kommer sikkert flere etter hvert som jeg kommer på noe møkk. kan alltids legge inn noen bilder hvis ønskelig :) til opplysning så er jeg ikke den med mest peiling på bil, men kan litt ;P hehe har også planer om et lite effektannlegg og powerfilter etter hvert. lyst på bedre lyd.

1: aner ikke hvilken motorolje som er på. bør jeg ta oljeskift eller funker det med 2 forskjellige merker på oljen? regner med det er halvsyntetisk.

2: den småhopper litt på 1500 rpm, skyldtes tennpluggene sa selger, blir jeg kvitt dette med å rense dem eller bør nye settes inn? merker jeg noe forskjell på en vanlig motor med såkalte preformance tennplugger?

3: det er noen bittesmå rustflekker på bagasjeluken. tips for at disse ikke skal utvikle seg for mye en stund? gidder ikke pusse ned for å omlakkere enda. størrelse med et fyrstikkhode, ikke større.

4: hvor får jeg tak i orginal lakk? "atlantis bleu" har litt lyst å fikse slikt selv.

5: spedometer farge, lyst på hvite skiver(noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i?) å få byttet ut div lys til annen farge, lurer på slags neon blå. er dette mye arbeid? har tatt ut denne boksen eller hva den nå heter :P å kikket litt på baksiden. kom gjerne med tips :)

6: noen som har et ratt med nav til salgs? orginalrattet er så stort å døvt.

7: eyelids, lyst på noen som har slags oppsving over parklyset, men aner ikke hvor jeg får tak i. har sjekket litt på nett å sånt, men fint lite.

OffTopic for the win!!

Masse poster, men ingen som svarer han på det han spør om.. Bilforumet i et nøtteskall..

1: Ja du kan blande, men enkelt og greit: bytt olje og filter nå.

Du veit aldir hvor gammel den oljen du har på bilen er. Bruk f.eks en helsynt 0-40w eller 5-30w Mobil 1 og Castrol er greie merker til disse motorene.

2: Det kan nok være en god idè å bytte pluggene, dette er forbruksvare som må byttes i blandt. Tror ikke du vil merke noe med "performance" plugger, bosch eller NGK (beru går også) gjør nytten. Sjekk også om pluggkablene ser hele ut.

3: Du får kjøpt sett på bmw til å ta disse flekkene, det inneholder en liten stiv stålbørste som du kan skrape disse flekkene reine for rust, deretter har du på lakken med en negllakk lignende børste.

4: De fleste som selger billak kan skaffe deg denne. F.eks mekonomen, bilxtra, og lakkeringsverksted.

5: Tja.. Hør med Plasmaskiver.no, evt søk opp tråden til CoaSlip på "5-Serien" forumet. (der denne tråden burde ligget)

6: Sjekk på bimmers.no

7: Da har du ikke sjekket bra nok, de fleste har disse. f.eks Gs Bildeler. koed.dk, Schmiedmann / Motortechnik

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider