Gå til innhold

tåkelys a4 97

Ranger emnet

Keikooo

Anbefalte innlegg

Driver å skal fikse meg tåke/kurve/grøftelys nede i fangeren.

Dermed lurer jeg på hvor man får tak i det.

Har sjekket på VAG sjappa å de skulle ha 3500 kr for lysene ferdig montert. Finns det noe billigere, helst med deksel så jeg slipper å lage hull etc.

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette prosjektet holder jeg med på om dagen, uten hell.

Grillene foran med hull til lysa, er ikke å oppdrive nye her i Norge.

Jeg har ringt rundt til en del bilopphuggerier, og lyktegrillene i frontfanger er det som går først.

Norskbildelsenter får inn delebiler med sånne støtt og stadig, det går ann å sende en mail og reservere seg disse grillene med lys. koster vel en 500kr for begge to.(med lys)

Nypris på grillene hos Møller, er 88kr stk, men det er bare til nyere modeller.

Lysene kjøper du hos Hella, evt hos en forhandler , Disse heter Micro DE og er samme som sitter orginalt . koster ca 1000kr ink mva hos Mekonomen.

MEN det er også mulig å bruke grillene fra WV Passat 97-99 modell. Om du klarer å få tak i det.

Lykke til, og dersom du får tak i noe, sleng gjerne inn en post med hvor og hva det kosta.

Disse grillene er det STOR etterspursel på.

Lykke til :)

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte micro de lykter idag, men klarer ikke å se hvor jeg skal kunne feste dem. Må skjermen av eller?

med tanke på dekslene tenkte jeg å bare tilpasse dem i første omgang, da jeg ikke finner noen som passer rett inn.

Har sett de har deksel med hull på ebay, men er litt skeptisk til det:(

Noen som vet hvor jeg kan feste lyktene?

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hmm, er totalt nybegynner:(

kunne du har forklart litt nærmere? hva er et horn?

Horn = Tuta på bilen, der lyden kommer fra :P Sitter to sånne nede til venstre i fronten på A4'n (vet ikke om det er likt for alle motortyper)

Og du må nesten bare finne et egnet sted, kanskje i selve fangeren? for å feste lysa med noen braketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhh, sånn ja:)

takk for tipset!!

satser på svigerbrodern kan fikse noe slik:)

mye dumme spørsmål fra meg her nå, men:

Mener å ha lest en plass at noen a4'er har tåkelys i selve hovedlysa. Hva betyr det å er det noe jeg må fikse på?

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset!!

Bare hyggelig :)

mye dumme spørsmål fra meg her nå, men:

Mener å ha lest en plass at noen a4'er har tåkelys i selve hovedlysa. Hva betyr det å er det noe jeg må fikse på?

Noen av dem har en ekstra pære i hovedlyset som er kobla til tåkelysbryteren inne i kupéen. Har du det så må du koble ut kontakta derfra og føre den nedover til der du skal ha grøftelysa, så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider