Gå til innhold

Oppkravsproblemer..

Ranger emnet

quack

Anbefalte innlegg

Når et postkontor har rota det til, og man betaler et mindre oppkravsbeløp for ei sending enn det man faktisk skulle ha betalt (i henhold til en faktura), åssen er reglene da?

Dette skjedde nemlig meg. Fikk ei pakke for to måneder siden i forbindelse med en annen handel. Jeg henta ikke pakka sjøl. I dag fikk jeg brev om at jeg skylder penger.

Åssen er reglene da? Er det posten eller meg som er ansvarlig for å rydde opp i postens rot? Sendinga var i forbindelse med et anna salg, og jeg henta som sagt ikke pakka sjøl. Nå krever dem 3k i løpet av tre dager fra meg..

hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det sånn at du har fått pakka? du fikk bare en annen til å hente?

Eller kom pakka til annen adresse? I så fall så har jo en annen person allerede betalt de 3000 for å få pakka ut fra postkontoret..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

Men nå er det sånn at du har fått pakka? du fikk bare en annen til å hente?

Eller kom pakka til annen adresse? I så fall så har jo en annen person allerede betalt de 3000 for å få pakka ut fra postkontoret..

Det første stemmer. Jeg fikk pakka i oppkrav, og en anna person henta den. Men den blei sendt til meg.

Problemet er at oppkravet for hele sendinga skulle vært på over 3000,- men fordi posten på en eller anna måte rota det til, ser det ut til at han som henta den bare betalte noen hundre. Hva som stod på oppkravslappen er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Det første stemmer. Jeg fikk pakka i oppkrav, og en anna person henta den. Men den blei sendt til meg.

Problemet er at oppkravet for hele sendinga skulle vært på over 3000,- men fordi posten på en eller anna måte rota det til, ser det ut til at han som henta den bare betalte noen hundre. Hva som stod på oppkravslappen er jeg ikke sikker på.

Da har dem dermed ikke bevis på at DU har fått den ... ;)

Bare å si "hakke fått n .. Det er ikke JEG som skylder DERE .. Det er motsatt " ..

:D

Skrev han under med ditt navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhentede pakker skal betales med 75kr, det er det det koster å sende pakken så enten nekter du eller så ringer du han med pakken ogs ier at du ikke betaler mere enn 75kr. det er selve gebyret koster

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Da har dem dermed ikke bevis på at DU har fått den ... ;)

Bare å si "hakke fått n .. Det er ikke JEG som skylder DERE .. Det er motsatt " ..

:D

Skrev han under med ditt navn?

Veit ikke åssen navn han skreiv, men det var sikkert mitt.. ellers hadde det vært ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg forstå det rett?

Du har kjøpt et eller annet av en dude. Og han har sendt det i oppkrav..

F,eks Et par bilhøyttalere som du skulle betale 3000 for, så koster frakta 200?

Så da har han skrevet 3200 på oppkravspakken? Og kompisen din som har betalt har bare betalt 200kr??

Eller??

Har han ikke kvitteringa på dette da?

Og er det posten sitt problem? De skylder vel han duden du handla med 3000kr?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke åssen navn han skreiv, men det var sikkert mitt.. ellers hadde det vært ganske greit.

Dersom han skrev ditt, er det jo forfalsking .. ;)

-"Det der ekke min underskrift .. "

Tror du har fått deg gratisdeler jeg ..

Posten som har tabbet seg ut her .. ingen andre.

Var det post-i-butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

La meg forstå det rett?

Du har kjøpt et eller annet av en dude. Og han har sendt det i oppkrav..

F,eks Et par bilhøyttalere som du skulle betale 3000 for, så koster frakta 200?

Så da har han skrevet 3200 på oppkravspakken? Og kompisen din som har betalt har bare betalt 200kr??

Eller??

Har han ikke kvitteringa på dette da?

Og er det posten sitt problem? De skylder vel han duden du handla med 3000kr?

Nei.

Er fra en nettbutikk, og han har tydeligvis bare betalt noen hundre for å få den ut. Beløpet på oppkravslappen må ha vært feil, og da er det vel posten sin skyld. De kan ikke regne med at jeg skal hoste opp 3k på tre dager (fra i går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Er fra en nettbutikk, og han har tydeligvis bare betalt noen hundre for å få den ut. Beløpet på oppkravslappen må ha vært feil, og da er det vel posten sin skyld. De kan ikke regne med at jeg skal hoste opp 3k på tre dager (fra i går).

Du har fått ut pakken din. Betalt det dem sa du skulle betale. Så da er det rett og slett ikke ditt problem :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når et postkontor har rota det til, og man betaler et mindre oppkravsbeløp for ei sending enn det man faktisk skulle ha betalt (i henhold til en faktura), åssen er reglene da?

Dette skjedde nemlig meg. Fikk ei pakke for to måneder siden i forbindelse med en annen handel. Jeg henta ikke pakka sjøl. I dag fikk jeg brev om at jeg skylder penger.

Åssen er reglene da? Er det posten eller meg som er ansvarlig for å rydde opp i postens rot? Sendinga var i forbindelse med et anna salg, og jeg henta som sagt ikke pakka sjøl. Nå krever dem 3k i løpet av tre dager fra meg..

hva bør jeg gjøre?

Det vesentlige spørsmålet her er om du har handlet i god tro eller ikke.

Altså, trodde du du hadde betalt hele beløpet, eller var du klar over at det var feil?

Hvis du trodde du hadde betalt alt det kostet, er det såpass stor differanse at du burde forstått at det var feil?

Hvis du kan svare ja på at du var klar over det eller burde vært klar over det er det bare å få ut fingern, og betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider