Gå til innhold

Kjøp av Chevrolet Suburban "MkIII" - Pros&Cons

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Etter å ha grublet noen dager har jeg besluttet å stå fram med min legning. Det har seg nemlig slik at jeg for tiden har mer enn normalt lyst på en 2000-2002 Suburban 6.0 som min nye bruksbil. Som ihuga Volvo-mann er dette selvsagt en erkjennelse som satt langt inne, men akkurat nå kjennes det ut som det er ingen vei tilbake.

 

Kom gjerne med noen pros&cons om disse bilene. Blir jeg en fornøyd bileier? Vil bensinforbruket sette meg på gata? Vil bilen stå mer på verksted enn hjemme hos meg? Vil jeg rygge på meg østlandets vrede i min jakt etter parkeringsplasser som passer en slik bil?

 

Denne synes jeg så fin ut. Mangler bare kufanger...

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8377873&sid=12abcxE3Lu713088&pos=26&tot=142&page=2

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå må gjerne noen skyte meg om jeg tar feil, men er ikke dette 6.2- literen som har hatt mye problemer med sprekte topper.. dette skal gjelde 6.2 dieselen uten turbo såvidt jeg veit.

 

men hvis du ser etter kun bensin, så dukker jo ikke problemet opp

 

har en kompis med en slik en (husker ikke år desverre), som sprakk begge toppene når han taua litt vogn osv.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha grublet noen dager har jeg besluttet å stå fram med min legning. Det har seg nemlig slik at jeg for tiden har mer enn normalt lyst på en 2000-2002 Suburban 6.0 som min nye bruksbil. Som ihuga Volvo-mann er dette selvsagt en erkjennelse som satt langt inne, men akkurat nå kjennes det ut som det er ingen vei tilbake.

 

Kom gjerne med noen pros&cons om disse bilene. Blir jeg en fornøyd bileier? Vil bensinforbruket sette meg på gata? Vil bilen stå mer på verksted enn hjemme hos meg? Vil jeg rygge på meg østlandets vrede i min jakt etter parkeringsplasser som passer en slik bil?

 

Denne synes jeg så fin ut. Mangler bare kufanger...

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8377873&sid=12abcxE3Lu713088&pos=26&tot=142&page=2

 

løp og kjøp, kjempe bil til 300 lapper.

bensiforbruk googla litt.

http://www.dealtime.com/xPR-Chevrolet_2000_Chevrolet_Suburban

http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2000-to-2006-chevrolet-tahoe-and-suburban-1.htm

http://www.autohopper.com/reviews/2000_CHEVROLET_SUBURBAN_REVIEW.asp

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmm... Bensinforbruket fikk ikke akkurat toppkarakter. Ikke annet å vente for et slikt slagskip... Kunne ikke finne noe om utgaven med 6-liter riktignok.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må gjerne noen skyte meg om jeg tar feil, men er ikke dette 6.2- literen som har hatt mye problemer med sprekte topper.. dette skal gjelde 6.2 dieselen uten turbo såvidt jeg veit.

 

men hvis du ser etter kun bensin, så dukker jo ikke problemet opp

 

har en kompis med en slik en (husker ikke år desverre), som sprakk begge toppene når han taua litt vogn osv.

 

-Camarogeddon

 

Tror vi må ta deg med bak låven og gi deg ei kule gitt. 6,2-literen ble erstattet av 6,5-literen på første halvdel av 90-tallet. Denne generasjonen Suburban fås ikke med diesel kan det se ut som, men uansett er både 6,2 og 6,5-literen forlengst erstattet av mer moderne saker.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Bensinforbruket fikk ikke akkurat toppkarakter. Ikke annet å vente for et slikt slagskip... Kunne ikke finne noe om utgaven med 6-liter riktignok.

glemte disse. drøyt forbruk hva med 30 lapper ekstra LPG eller 10 lapper i polen

http://www.theautochannel.com/vehicles/new/reviews/2000/lweitzman_chevrolet_suburban.html

 

http://www.thebiglot.com/reviews/2000_CHEVROLET_SUBURBAN_REVIEW.asp

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan er polakkene som lpg-montører egentlig?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe jo en del med sånne biler på arbeid og det virker for å være bra greier greit med 6 liter i stedet for 5,3 hvis de da levere med denne i subèn. Er vel ikke så langt unna pickupèn i forbruk så du kan regne med e halvering av milkostnaden på gass fremfor bensin.

Bare ett problem med gassmontering i Polen og det er at du vil ikke få godkjennt dette .Som regel vil du få bli mangel på Periodisk kontroll (EU-kontroll) på at gassanlegget ikke står innskrevet i vognkortet. Ergo må du besøke tillsynet for å få det godgjennt. De vil selvfølgelig kreve dokumentasjon fra en godkjennt montør noe jeg etter min viten du ike får om det er montert i Polen. Her oppe vil montering av et slikt anlegg koste det 34.000,-

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe jo en del med sånne biler på arbeid og det virker for å være bra greier greit med 6 liter i stedet for 5,3 hvis de da levere med denne i subèn. Er vel ikke så langt unna pickupèn i forbruk så du kan regne med e halvering av milkostnaden på gass fremfor bensin.

Bare ett problem med gassmontering i Polen og det er at du vil ikke få godkjennt dette .Som regel vil du få bli mangel på Periodisk kontroll (EU-kontroll) på at gassanlegget ikke står innskrevet i vognkortet. Ergo må du besøke tillsynet for å få det godgjennt. De vil selvfølgelig kreve dokumentasjon fra en godkjennt montør noe jeg etter min viten du ike får om det er montert i Polen. Her oppe vil montering av et slikt anlegg koste det 34.000,-

Skal ikke diskutere dette mye men, du kan eugokjenne bilen din i sverige (eu land) polen (eu land), så hvis det godkjente polske firmaet stempler vognkortet må det vel være i orden. Halvparten hvis ikke flere kjører på gass i polen, jeg har flere "polske venner" som alle kjører på gas, diss har ikke problemer med bilene sine.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke diskutere dette mye men, du kan eugokjenne bilen din i sverige (eu land) polen (eu land), så hvis det godkjente polske firmaet stempler vognkortet må det vel være i orden. Halvparten hvis ikke flere kjører på gass i polen, jeg har flere "polske venner" som alle kjører på gas, diss har ikke problemer med bilene sine.

Skal ikke si imot deg på dette. hadde vært interessant å sjekket mulighetene.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si imot deg på dette. hadde vært interessant å sjekket mulighetene.

 

Jeg tenker bare logisk, men er myndighetene logisk, NEI. Men eu regler er eu regler, og mine venner har stempel i vognkortet.

Tror det er litt slik at noen beskytter arbeidsplassene sine, forstålig nok. Jeg kunne få kjøpe delene til konvertering fra en seriøs aktør i polend ttil singel piont injektion for ca 1500.2000 kr.. Hvis jeg ville ha det ferdig montert i bilen kom det på 3-4000 kr. ca 8-10 for en v8.

Kikk på denne, alle sier det er enkelt å konvertere til gas, bare ikke dem som driver firma i Norge::scared

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Propane-Conversion-Convert-How-To-LPG-Gas-Car-Truck-Do_W0QQitemZ120116471318QQihZ002QQcategoryZ6760QQrdZ1QQssPageNameZWD6VQQcmdZViewItem

http://www.tinleytech.co.uk/lpgprices.html

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår