Gå til innhold

litt spm ang ascona b

Ranger emnet


sf-nsr

Anbefalte innlegg

lurer på noen småting her.. begynt litt med ascona prosjektet mitt igjen så nå jobbes det for fult!

 

men noen som veit om det er plass til ford v6 nedi der. evt om noen andre v6 alternativer som passer bra?

 

bakstiling hva er best å bruke for å få skiver + sperre bak?

større bremser foran hva benyttes?

 

skal ha strøken bil:) ikke banebil så må kunne godkjennes...

 

legger ved bilde av bilen;)

 

Bilde002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ascona B :) custom hehe.

 

er bredda hele sia, taksenka, forlenga fronten litt. ikke noe glassfiber heller her i gården;)

 

C 20 XE eller LET hva er dette for slags motorer?

 

har en 2.0 forgasser turbo i den nå men vil ha litt annen lyd. kanskje omega 3.0? passer det?

 

planer for bilen er å få den strøken. driver setter den opp i vugge nå for å få tilta den på sia slik at jeg kan få skrapa og slipa helt reint under. har tenkt å få lagt på ny understellmasse og lakkere under:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

C 20 XE eller LET hva er dette for slags motorer?

 

har en 2.0 forgasser turbo i den nå men vil ha litt annen lyd. kanskje omega 3.0? passer det?

 

XE er 16 v motoren fra Kadett/Astra GSI, Vectra 2000 og Calibra 16V

 

LET er turboutgaven av samme motor, fra Vectra/Calibra Turbo. Kjempefine motorer

 

Omega 3,0 er mulig, men motoren ødelegger kjøreegenskapene pga vekta, noe som også gjelder Ford V6

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai, hmm må tenkte litt, fortsatt usikker på åssen motor jeg har lyst til å bruke..

 

hvor lett er det å bygge om til noen av disse motorene? motorfester, girkasse mellomaksel?

hva er lettest?

 

og hvor mye er det mulig å godkjenne med av hester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai, hmm må tenkte litt, fortsatt usikker på åssen motor jeg har lyst til å bruke..

 

hvor lett er det å bygge om til noen av disse motorene? motorfester, girkasse mellomaksel?

hva er lettest?

 

og hvor mye er det mulig å godkjenne med av hester?

 

Bunnpanne fra Manta 1.8, motorfester fra manta 1.8 eller spesiallagde for turbo versjonen. Girkasse kan du bruke fra en Opel Omega A (R25), og mellomaksel sveiser man sammen fremre del fra Omega og bakre del fra Ascona. Du må også flytte fordeleren eller bygge om litt på varmeapparatet da fordeleren på disse motorene tar borti varmeapparatet.

 

Angående bremser og godkjenning er den enkleste måten med turbo motoren (c20let) å bruke Pink bremsesett som selges hos JHS og Blitzpower.

 

Hvis du derimot går for sugemotoren (c20xe) så har denne 150 hk originalt, noe som gjør at du får den godkjent med originale 230mm tromler bak og rekord 2.2i bremser foran(bolt on). Disse holder til å godkjenne akkurat 150 hk, så da må motoren være original nå du godkjenner.

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår