Gå til innhold

Fusking- magane 98 mod

-[T]-

Anbefalte innlegg

Her om dagen så startet ikke bilen på alle sylinderene. Trodde først der var startpluggene, så dem ble byttet kort etter. Men så har jeg fortsatt hatt samme problemet. Bilen starter god nå, men den nykker litt. Kan det være feil med de nye pluggene

(feil avstand)? Har kikket masse på dem, og dem virker til å være i orden. Blitt litt sot på den ene allerede. Sjekket også ledningene fra coilene til pluggene. Tror kanskje det kan være noe der? Starter motoren og drar ut ledningene en etter en. Motoren går dårligere nåe ledningene går ut. untatt 1 ledning. så det virker ikke til at denne ledningen utgjør noe forskjell.

Håper det er noen renault bilkyndinge der ute som kan hjelpe meg

Fighting for peace is like fucking for virginity ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Heisann. Om du har en K4x, F4x eller F3x motor, er det nok coilene som har gått.

Det kan holde med å bare bytte sylinder 1 coilen, men det er anbefallt å bytte alle.

Husk at på Renault motorer går sylinder nummerne fra høyre til venstre, altså slik:

||-O-O-O-O

** 4*3*2*1

||=reimsida.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå er ikke jeg noen ekspert på Renault , men jeg hadde det samme problemet på min Laguna ,og holdt på og sjekke de samme tingene som deg .

Men fant til slutt ut at det var en slange som går fra innsugsmanifolden til en elektronikk boks som var sprukket akkurat nok til at den saug falsk luft .

Satt på ny slange og bilen har ikke hatt ett feilslag siden..

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider