Gå til innhold

3,3 - dør ut så mens jeg ruser den


Norway87

Anbefalte innlegg

Har en 1986 patrol 3,3 turbo, her en dag så skulle jeg starte bilen, så startet den å gikk fint i 4-5 sekunder,

så stoppet den samme skjedde om og omn igjen, jeg får rusa bilen helt opp, men så dør den ut så menst jeg ruser den kan jeg vri tenninga da fortstetter den men så dør den etter 5 sek igjen

 

kan det være no med strøm disel olje? det er dårlige glødeplugger men før så har jeg brukt motorvarmer så har den startet

 

Bilen har stått en uke med håndbrekket på!

 

Skal selge bilen

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1474881

 

6000 eller 7000

ring 90644330

 

motoren går helt fint men skjønner meg ikke helt på dette problemet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

er nok ikke startsperre på en 86-modell...

 

Det kan være magnetventilen til dieselen som kødder. Denne skal stenge dieseltilførselen når tenninga slås av, og hvis denne blir dårlig kan man oppleve at den ikke åpner/stenger som den skal.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Som sagt ovenfor er det god gammeldags wire på dissa bilene.

 

Bilen din har også en oljevakt som fysisk stopper bilen når motoren får for lite oljetrykk.

Sjekk at pæra til oljelampa er hel, og hvis den ikke lyser kan du koble opp en provisorisk oljelampe for å evt utelukke at det er oljetrykket som er problemet.

Veldig enkelt. Føleren sitter på høyre side langt nede i fremre del av motoren. Kun en ledning ut som gir jording når du ikke har oljetrykk. Koble denne ledningen på den ene polen på pæren, samt pluss direkte fra batteriet til den andre polen.

 

Vips så har du en provisorisk oljelampe som du garantert kan stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...<klippe>...Bilen din har også en oljevakt som fysisk stopper bilen når motoren får for lite oljetrykk.

Sjekk at pæra til oljelampa er hel, og hvis den ikke lyser kan du koble opp en provisorisk oljelampe for å evt utelukke at det er oljetrykket som er problemet....<klippe>...

 

Kjekt med generelle råd uansett såklart, men greit tips før man ordlegger seg er å se hvilket år det var aktuelt.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en 86 mod med det på, så da regner jeg med at det er det på den 86 modellen til han over her også!

 

Om det er det på alle 3,3`ene eller om det kun var en periode aner jeg ikke.

 

Det jeg tror administratoren siktet til, er at tråden er fra mai 2009.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår