Gå til innhold

forsterker problem (HASTER)

Ranger emnet

johnivar88

Anbefalte innlegg

etter å ha ødelagt 2 forsterkere så kom det endelig en ny en i dag:) hehe, når jeg fikk montert den etter jobb så var det noe som ikke stemte.. når jeg skrur opp på spillerene så hører å ser du subben spille å lyset i forsterkeren er der, men når du kommer på 60% av det spilleren kan spille så dunker det ikke mer å det er ikke lys i forsterkeren, skrur jeg ned så kommer lyset på å det dunker igjen.... hva kan det være? sikringene som sto i var noen 15A, de skifta jeg med noen 30A men ingen respons/reaksjon :( veldig sugen på å få det til i kvell før jeg skal ut å kjøre igjen :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 2 andre forsterkerene har jo klart å spilt av på max og det er samme ledningene, grunnen til at den siste konka var fordi jeg ikke så den ene fartshumpen og kjørte litt for fort over, da konka den, den første vet jeg ikke hvorfor røyk..

men hvordan kan jeg se om det er for stort spenningsfall da?

er helt grønn på elektro, kan jo selvsagt litt da men ikke noe elektriker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan måle speningen med eit multimeter/voltmeter.

Har du originalkabler i bilen tilkobla cd-spilleren, kan du risikera at det blitt litt spenningsfall i ledningane. (større spenningsfall ved høgre volum)

Da blir remotespeningen til forsterker lågare. (kan risikere at forsterker skrur seg av)

Har du for tynne ledninger til forsterkeren, kan du og risikere at den skrur seg av ved høgre volum.

Du kan og ha litt dårlig jording, men det virker litt mindre sansynligt i dette tilfellet.

Det er vel mange plasser som heiter Årdal i Norge, men bur du i Øvre eller Tangen, kan eg ta ein kjapp kikk på anlegget ditt

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åsen forsterker er dette?? og mange watt står på den? 15A gir ikke akk noe særlig effekt -ellers 60% volum har ikke noe betydning vansligvis da gain på forsterkeren må også være riktig justert.... ellers åsen bass/subb drar den forsterker som du har sprengt så mange ganger. -var de av samme merke/modell forresten? :knock:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei desverre så bor jeg i årdal i ryfylke i rogaland så tror ikke du gidder å ta en kjapp titt på den da!:P hehe

det vi smarte gutter fant ut i dag (meg og kompisen min) som er helt grønne på anlegg var at forsterker nr 2 ikke var ødelagt likevell :D hehe! så vi skifta og nå er alt på topp igjen! forsterker nr 3 som ble erstatta av forsterker nr 1 (som plutselig bare ikke ville funke etter 6 timers spilletid etter den var ny fra butikk) ja forsterker nr 3 aner jeg rett og slette ikke hva problemet er med... alle ledningene er jo likt satt i som den jeg har i nå, nr 1 var en dynabel, nr 2 er en solid audio tror jeg den heter, og nr 3 er en dynabel... hvor mye watt aner jeg ikke...

grunnen til at jeg trodde forsterker nr 2 var ødealgt var pga det ikke var lys, det vi fant ut var at det var remote kabelen som var dårlig og vi kutta den og avisolerte på ny, dermed fikk vi liv i den igjen:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider