Olethros Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Har nettopp gått til innkjøp av en 86-modell Mercedes 190E, og en så gammel bil har selvfølgelig sine "issues." Først og fremst: Vinduspusseren er ikke helt som den skal. Vanligvis er det som om den såvidt klarer å hale seg over frontruta, av og til stopper den helt og må dyttes i gang igjen og en uhyre skjelden gang innimellom virker den helt fint (i et halvt minutt eller så). På bryterposisjon I (intervall) og II (vanlig) virker den som nevnt, og på III (rask) virker den ikke i det hele tatt, men stopper dønn opp. I tillegg kan det av og til lukte litt svidd inne i kabinen når vinduspusseren går. Er det noen her som har hørt om/vært borti lignende problemer før? Noen ideer om det er mekanismen, motoren eller det elektriske som er i ferd med å ta kvelden? Kort sagt: Alle råd mottas med takk. PS: Da det er en 86-modell har den det "store" pusseren og ikke den "lille" som var på '85 og tidligere modeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Det er et vanlig problem på de bilene. Du tar og vipper opp et lite lokk som sitter på vinduvisker armen og smører med WD40 eller noe... Dette er noe som skal gjøre på service på de bilene. Har du kjørt med dette lenge har mest sannsynlig motoren tatt kvelden. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olethros Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Nåvel. "Service" for den forrige eieren er lite annet enn et utenlandsk ord med to stavelser. Råtasoppen vasket den èn eneste gang i løpet av det året han eide den, og det var vel det nærmeste den har kommet vedlikehold i den perioden utenom bensinfylling. Uansett, guffet på med Biltemas "WD-40 kopi" (hei - den var på tilbud, OK?) da jeg skrudde opp driten i går, og såvidt jeg kunne bedømme gled den nokså problemfritt både før og etter dette. Ser ut til at enten har motoren tatt kvelden (vil ikke lenger dra pusserarmen i det hele tatt, men bare vibrerer litt) eller så får den rett og slett for lite strøm fra den eletriske greia som skal styre det der. Får se om jeg klarer å finne en ny pussermotor i morgen så jeg kan teste. Forresten, noen som har noe nyttig info m.h.t. reparasjon av mindre rustskader i lakken? Bilen er hvit, forresten. Drit stygg farge, men burde ikke være så kronglete å fikse opp som f.eks. metallic lakk, håper jeg. Jeg har ikke bare kjøpt meg bil - jeg har visst fått meg en ny hobby også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Søkte på gamle tråder, hadde det samme problemet på mbn min, fjern alt plast dritet ved viskerarmen, så studerer du armene litt rundt motoren, hos meg var det en alu brakett som var knekt, som gjorde at viskeren hang seg, lappet den sammen med en platebit og noen skruer. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.