Gå til innhold

Vinduspussermekanisme på MB 190E '86

Ranger emnet


Olethros

Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til innkjøp av en 86-modell Mercedes 190E, og en så gammel bil har selvfølgelig sine "issues."

 

Først og fremst: Vinduspusseren er ikke helt som den skal. Vanligvis er det som om den såvidt klarer å hale seg over frontruta, av og til stopper den helt og må dyttes i gang igjen og en uhyre skjelden gang innimellom virker den helt fint (i et halvt minutt eller så). På bryterposisjon I (intervall) og II (vanlig) virker den som nevnt, og på III (rask) virker den ikke i det hele tatt, men stopper dønn opp. I tillegg kan det av og til lukte litt svidd inne i kabinen når vinduspusseren går.

 

Er det noen her som har hørt om/vært borti lignende problemer før? Noen ideer om det er mekanismen, motoren eller det elektriske som er i ferd med å ta kvelden? Kort sagt: Alle råd mottas med takk.

 

PS: Da det er en 86-modell har den det "store" pusseren og ikke den "lille" som var på '85 og tidligere modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel. "Service" for den forrige eieren er lite annet enn et utenlandsk ord med to stavelser. Råtasoppen vasket den èn eneste gang i løpet av det året han eide den, og det var vel det nærmeste den har kommet vedlikehold i den perioden utenom bensinfylling.

 

Uansett, guffet på med Biltemas "WD-40 kopi" (hei - den var på tilbud, OK?) da jeg skrudde opp driten i går, og såvidt jeg kunne bedømme gled den nokså problemfritt både før og etter dette. Ser ut til at enten har motoren tatt kvelden (vil ikke lenger dra pusserarmen i det hele tatt, men bare vibrerer litt) eller så får den rett og slett for lite strøm fra den eletriske greia som skal styre det der. Får se om jeg klarer å finne en ny pussermotor i morgen så jeg kan teste.

 

Forresten, noen som har noe nyttig info m.h.t. reparasjon av mindre rustskader i lakken? Bilen er hvit, forresten. Drit stygg farge, men burde ikke være så kronglete å fikse opp som f.eks. metallic lakk, håper jeg.

 

Jeg har ikke bare kjøpt meg bil - jeg har visst fått meg en ny hobby også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Søkte på gamle tråder, hadde det samme problemet på mbn min, fjern alt plast dritet ved viskerarmen, så studerer du armene litt rundt motoren, hos meg var det en alu brakett som var knekt, som gjorde at viskeren hang seg, lappet den sammen med en platebit og noen skruer.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår