Gå til innhold

Sære lyder.. Fra turbo?

Ranger emnet

flendis

Anbefalte innlegg

Jaja, når jeg gir gass, så kommer det en helt sinnsykt stygg ekkel knitrelyd/klaprelyd frammi motorn, har forverra seg noe jævlig i det siste, nå tør jeg ikke kjøre bilen engang. Trodde først at det bare var litt frieksos mellom manifold og turbo eller noe, men det er det hvertfall ikke nå.. Så også en annen en her som som hadde problem med en raslelyd mellom 1000-2000 omdr, akkurat samme her, og folk kom vel frem til kamkjedestrammeren. Kan resten av knitringa også komme fra noe der? Kan det også være et tegn på at nå bør reima byttes?

Noen som har noen tips? Er det turboen? Wastegaten? Registerreim? Sist jeg kjente på turboen, max 3000km siden, så var det langt ifra noe slakke og sånt på den hvertfall.

Kanskje litt vanskelig for dere å skjønne hvordan denne lyden er, men kan jo hende noen av dere har vært borti noe lignedene før :)

Volvo for life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk næssn samme Probleme såm deg bærre at den raslelyydn e bærre mella 1000 å 2000 omdreininge så går den bort ;) men når eg jeer han motstand å sånt så ladda han fint opp tell 1.2 bar ladetrykk å då kåmmer dæ sånn rar turbo Lyyd å eg sport en såm sa at dæ va muli lagran såm va gååen men einaste mååtn å sjekk dæ på e å ta av luftfiltre åsså kjenn ;)

åsså har eg et anna problem såm eg lurt på vest dæ e nån såm veit, når eg jer gass så tar dæ ei lita stund førr gassn går ned akkurat såm at han hæng seg oppe men gassn jør jo ikje dæ e bærre at dæ tar litt lang tii førr den kåmmer ned, e jo ikje nå problem men e litt ækkelt, sånn såm har forslag ka såm kan vær galt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk næssn samme Probleme såm deg bærre at den raslelyydn e bærre mella 1000 å 2000 omdreininge så går den bort ;) men når eg jeer han motstand å sånt så ladda han fint opp tell 1.2 bar ladetrykk å då kåmmer dæ sånn rar turbo Lyyd å eg sport en såm sa at dæ va muli lagran såm va gååen men einaste mååtn å sjekk dæ på e å ta av luftfiltre åsså kjenn ;)

åsså har eg et anna problem såm eg lurt på vest dæ e nån såm veit, når eg jer gass så tar dæ ei lita stund førr gassn går ned akkurat såm at han hæng seg oppe men gassn jør jo ikje dæ e bærre at dæ tar litt lang tii førr den kåmmer ned, e jo ikje nå problem men e litt ækkelt, sånn såm har forslag ka såm kan vær galt?:)

Kunne du vært snill å skrive på norsk så folk kanskje skjønner det du prøver å fortelle.. Synd å skrive så mye når ingen skjønner

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider