Magnalf Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Hoi. Hvis dekket har optimalt lufttrykk, er det da vanlig at de slites jevnt over hele når man spinner på asfalt?, eller på spesielle steder som f.eks i kantene? Har litt problemer med at bilen sliter litt på kantene på fordekka selvom jeg har optimalt lufttrykk, så jeg har bestilt en firehjulskontroll. Men så begynte jeg å tenke i ettertid at jeg har jo vært litt hard på gassen i det siste da og hatt litt hjulspinn her og der :D Kanskje det bare er det som har forårsaket det? Har ikke noe erfaring med sånt da de andre bilene jeg har hatt har vært for dævve til å i det hele tatt sleppe på asfalten :) Hadde vært greit å slippe å betale for 4hjulskontroll hvis det ikke trengs :P Hva tror dere? Hehe mvh Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 en 4-hjulskontroll er alltid kjekt å ta! Bilen min rullet merkbart lettere etter at alle hjula pekte riktig vei :D Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Hoi. Hvis dekket har optimalt lufttrykk, er det da vanlig at de slites jevnt over hele når man spinner på asfalt?, eller på spesielle steder som f.eks i kantene? Har litt problemer med at bilen sliter litt på kantene på fordekka selvom jeg har optimalt lufttrykk, så jeg har bestilt en firehjulskontroll. Men så begynte jeg å tenke i ettertid at jeg har jo vært litt hard på gassen i det siste da og hatt litt hjulspinn her og der :D Kanskje det bare er det som har forårsaket det? Har ikke noe erfaring med sånt da de andre bilene jeg har hatt har vært for dævve til å i det hele tatt sleppe på asfalten :) Hadde vært greit å slippe å betale for 4hjulskontroll hvis det ikke trengs :P Hva tror dere? Hehe mvh Ligger dekket helt plant og har optimalt lufttrykk skal det slites jevnt, men om du har senket bilen litt så er ofte spissingen og camber-vikklene forandret, da legger hjulene seg litt inn i øverkant og utover i framkant og du sliter innsiden av hjulet.(litt dårlig forklart men håper du skjønner) jeg har samme problemet men jeg sliter innerkant forran på min. Men du må og være ops på at hvis du kjører hardt i svinger så sliter det veldig på kantene på dekkene dine, spessielt rundkjøringer. Jeg ville tatt bilen til en hjulkontroll bare for å være sikker, bedre å betale en tusings får en kontroll enn å kjøpe 4 nye dekk hver sesong. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Takker for svar, bilen er ikke senket. Får ta 4hjulskontroll for å være sikker da, selvom det kosta sviiin (ca 2000kr+ på Volvo) :) Skal sette på nye felger og dekk til tirsdag så da passer det jo bra sånnsett Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg