Gå til innhold

4 kanaler med 2 høyttalere....

Ranger emnet

Xzito

Anbefalte innlegg

Det er ikke så rart... det er sikkert bare 2 av kanalene som er brokoblebare. er det subber det er snakk om, eller vanlig høytalere? om det er vanlig høytalere ville jeg brukt kun kanal 1 og 2, og latt kanal 3 og 4 være til pynt;) da får du like mye effekt til hver høytaler også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er vanlige ganske store høyttalere i grunn, har en annen forsterker til subbene :)

Men oki jeg får prøve, takker. Jeg er ganske ny på temaet ^^

btw: det sitter 1 crossover boks som er koblet til hver av disse høyttalerene... hva er dette for? følgte med bilen :P

Det kommer ut 3 ledninger fra høytalerene, Svart,Rød og blå, så går dette over til + og - høyttaler kabler... noen som vet noe om dette? hva det er for og om jeg trenger det... evt hvordan jeg skal koble 3 ledninger inn på forterkeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge boss så er det en forsterker som har 4x220 watt rms i 4ohm, og den er helt sikkert bra nok til å drive de to høytalerene uten å måtte brokoble.

Tror ikke du bør legge så mye tid å energi i å få alle 3 ledningene inn på forsterkeren. Om det er mulig vet jeg ikke, men jeg tviler... Og om det av en eller annen grunn skulle gått, så tviler jeg ennå mer på at det er mye å hente på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner ikke forsterkeren men mest sansynlig at du må ha en y-ledd så du får signal inn på samltige innganger og om den ene kanalen er fase vendt vil fungere slik du har tegnet. De aller fleste 4 kanaler er brokoblingsbare bare at du må koble riktig. Ingen self at du bruker + og - fra hver kanal for å få brokobling ellers...:knock: søk ang brokobling her i forumet ellers, da dette er blitt nevnt flere ganger ;)

croosover=delefiltren som fordeler riktig frekvensene til elementene, enten passiv eller aktiv filter.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider