Gå til innhold

Daniel's Passat 1,8T - SOLGT!

Ranger emnet


Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

Hei,

veldig pen bil, bare synd du skal ha så mye problemer med den, høres ut som om det begynner og bli noen kr i utlegg her nå, men men... :)

Hvor kjøpte du grøfte lysene dine? det ble bra det synes jeg :)

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser bra ut dette her da=) men du? den slangen du nevnte, hvor går den? har turboproblemer selv ser du:P skiftet n75 ventilen, så fikk jeg tilbake trykket sånn i ny og ne, men nå har det stoppet helt.. sitter med 0,1 bar.. ikke akkurat noe å skryte av.. bilen er ikke passelat en gang, den er vm i treig, tilogmed corsa 1,2 drar fra meg i oppoverbakker.. noe som ikke er noe spesielt morsomt:P hehe

 

Kjøpte frontlyktene på Realcar, men vil tru du får dem billigere på ebay...

Den slangen som hadde sprekt i mitt tilfelle er den slangen som går fra utblåset på turboen og ned til det metallrøret som er en del av fronten på bilen, altså første slangen som er koblet til turboen på utgangssiden. Fant den ikke ved å bruke startgass, måtte få en til å gasse mens jeg kjente med fingerene. Men har du en sprekk et sted så hører du det også vedlig godt når du gir på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei min bil kutter også ca rundt turtallskutt pga alt for lite bensin dog kjører jeg med litt mer trykk 1.4 bar

 

Da burde du justere ned trykket hvis du er interessert i å ha en motor som holder litt til...Du kommer til å få tenningsbank og rase motoren din hvis du kjører med mager blanding..bare et tips! hehe!

 

Hva slags oppsett kjører du med egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går bra :) bare en liten ting, på de to siste bilden du la ut, på det øverste er ser de kjempe blåe ut på det nederste er de nesten helt hvite, er det bare tilfeldig? hvordan ser de egentlig ut?

 

er vel en fin mellomting vil jeg si;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert varmereflekterende plate mellom turbo og luftfilter (stooor forksjell i respons).

 

 

Noe du har mekket sammen selv? Eller noe som fåes kjøpt? Trenger et selv ser du:)

 

Hvilke tåkelys har du? Link? Trenger noen nye..dem gamle sprakk begge 2 midt på midten..! =/ Typisk

Mvh.

/Sven Magne Birkeland

 

Nå: Volkswagen Passat 1998 1.9Tdi k&n filter og chip - 145hk

Spiker: BMW 95mod 318Ti Compact 140hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert varmereflekterende plate mellom turbo og luftfilter (stooor forksjell i respons).

 

 

Noe du har mekket sammen selv? Eller noe som fåes kjøpt? Trenger et selv ser du:)

 

Hvilke tåkelys har du? Link? Trenger noen nye..dem gamle sprakk begge 2 midt på midten..! =/ Typisk

 

Laget det selv, fikk en blikenslager til å bøye å ordne litt med varmereflekterende metall. Men er ikke så big deal å lage noe selv, bare skjær til en metallplate som passer så er mye gjort.

Har ikke link til lampene men bare søk på led fog light på ebay så kommer det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte frontlyktene på Realcar, men vil tru du får dem billigere på ebay...

Den slangen som hadde sprekt i mitt tilfelle er den slangen som går fra utblåset på turboen og ned til det metallrøret som er en del av fronten på bilen, altså første slangen som er koblet til turboen på utgangssiden. Fant den ikke ved å bruke startgass, måtte få en til å gasse mens jeg kjente med fingerene. Men har du en sprekk et sted så hører du det også vedlig godt når du gir på.

 

åkei=) hører det freser litt når jeg gir gass, men har ikke fått rivd av fronten enda, er litt kjedelig å stå i -11 grader å skru.. skulle egentlig inn påå verkstedet til en kompis her for et en helg eller 2 siden, men ble ikke noe av.. er jo mye mulig at det har skedd noe krøll der å, har testet med startgass som sakt, men ikke noen forskjell..

 

mvh

Russlern

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil må jeg si :)

 

Et spørsmål: Har kjøpt de samme grøftlysene som deg, samt de bryterne fra Hong Kong, hva skal til for å få kobla de opp mot lysene, vanskelig? Og hvor får jeg kjøpt den ekstra skinna du snakket om burde være på grøftlysene for å holde de mest mulig fast?

 

Takker for svar! :)

Hyundai Coupe 2003 1.6 FX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil må jeg si :)

 

Et spørsmål: Har kjøpt de samme grøftlysene som deg, samt de bryterne fra Hong Kong, hva skal til for å få kobla de opp mot lysene, vanskelig? Og hvor får jeg kjøpt den ekstra skinna du snakket om burde være på grøftlysene for å holde de mest mulig fast?

 

Takker for svar! :)

 

Heisann, veldig enkelt, regner da med at du ikke har tåkelysfunksjon på bilen din fra før av. Da er det en ledig utgang nederst til høyre når du ser på pluggen fra baksiden av den. Mål med en prøvelampe eller et multimeter på den utgangen når du drar ut bryteren ett hakk, altså grøftelysfunksjonen, denne skal du kobl deg inn på. Jeg brukte en tynn kobberledning, brettet denne dobbel og dyttet den inn der. Så kobler du denne som styreleding inn på et rele, som igjen sender spenning fra en egen sikring og ned til grøftelysene. Se tegning:

 

skisse_takelys.jpg

 

Den ekstra skinna jeg har pratet om må være lyktestag det da, det får du på alle bilrekvisita butikker stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår