Gå til innhold

Daniel's Passat 1,8T - SOLGT!

Ranger emnet


Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Bilen begynner og bli bra nå! Ser veldig strøken ut!

Men den dumpen du har, henger ikke den seg opp på din? Stempelet mitt henger seg opp i de to gummi pakningene i sylinder veggen, samme hvor godt jeg smører dem. Hadde tenkt til å ta ut de to gummi pakningene og dreie meg ett nytt stempel på jobben og teste det ut, men har en Forge to stemplet dump nå så har ikke stresset noe spesielt med det. Har du blendet resirken? Når jeg chippet min så klarte ikke bilen og lade mer enn orginale 0.55 bar, men så fort jeg hev den av så ladet den 1.3 med engang.

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bilen begynner og bli bra nå! Ser veldig strøken ut!

Men den dumpen du har, henger ikke den seg opp på din? Stempelet mitt henger seg opp i de to gummi pakningene i sylinder veggen, samme hvor godt jeg smører dem. Hadde tenkt til å ta ut de to gummi pakningene og dreie meg ett nytt stempel på jobben og teste det ut, men har en Forge to stemplet dump nå så har ikke stresset noe spesielt med det. Har du blendet resirken? Når jeg chippet min så klarte ikke bilen og lade mer enn orginale 0.55 bar, men så fort jeg hev den av så ladet den 1.3 med engang.

 

Mvh

 

Takker! Vet ikke helt om den henger seg opp, men det skjer ihvertfall ett eller annet når jeg kjører litt hardt, for når det begynner å bli godt å varmt oppi der så dævver motoren på tomgang hver gang jeg trykker inn clutchen, tror at dumpen ikke klarer å lukke ordentlig så den suger falskluft...

Resirken er forresten blendet ja. Litt usikker på hva du hev av for at den skulle lade ordentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta av dumpen for at bilen skulle lade mer enn 0.55 bar. Hørte at bilen blåste og pustet mer etter chipingen, men det skjedde ikke noe særlig mer. Men så fort jeg tok den av så ble det fart i sakene. Men jeg syns det er litt lite lyd under panseret nå, så jeg tenkte jeg skulle blende slangene til resirken og sette på Forge dumpen. Håper det fungerer bedre da.

Har du byttet ut den orginale N75 ventilen din? Til en J eller H ventil? Isåfall, hjalp det noe særlig?

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta av dumpen for at bilen skulle lade mer enn 0.55 bar. Hørte at bilen blåste og pustet mer etter chipingen, men det skjedde ikke noe særlig mer. Men så fort jeg tok den av så ble det fart i sakene. Men jeg syns det er litt lite lyd under panseret nå, så jeg tenkte jeg skulle blende slangene til resirken og sette på Forge dumpen. Håper det fungerer bedre da.

Har du byttet ut den orginale N75 ventilen din? Til en J eller H ventil? Isåfall, hjalp det noe særlig?

 

Mvh

 

Har ikke byttet N75, men må gjøre det for det fucker opp så motoren går i nødprogram hele tiden. Men hva er og hvor får man tak i J eller H ventil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke byttet N75, men må gjøre det for det fucker opp så motoren går i nødprogram hele tiden. Men hva er og hvor får man tak i J eller H ventil?

 

http://www.bilforumet.no/teknisk/186779-sp-rsm-l-n75-ventil.html her står det. Må bare legge til at den gamle turbo trykks måleren min er kastet da den visste 1.3 bar, når den egentlig viser ca. 1.0 bar :( Så da tror jeg at N75 ventilen kanskje bør byttes.

 

Men har du noen flere planer med bilen din framover da? Skal du holde den mest mulig orginal utseende messig, eller skal du hive på noe styling?

Jeg for min del skal hive på en front montert intercooler etter hvert som pengene strekker til. Må ha ny frontfanger samtidig med intercooleren, så det får jeg vel ta om 1 mnd`s tid.

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/teknisk/186779-sp-rsm-l-n75-ventil.html her står det. Må bare legge til at den gamle turbo trykks måleren min er kastet da den visste 1.3 bar, når den egentlig viser ca. 1.0 bar :( Så da tror jeg at N75 ventilen kanskje bør byttes.

 

Men har du noen flere planer med bilen din framover da? Skal du holde den mest mulig orginal utseende messig, eller skal du hive på noe styling?

Jeg for min del skal hive på en front montert intercooler etter hvert som pengene strekker til. Må ha ny frontfanger samtidig med intercooleren, så det får jeg vel ta om 1 mnd`s tid.

 

Mvh

 

 

Driver å bytter på om jeg skal sette på et RS4 kit eller å lakke all den svarte plasten grønn. Lommeboka tilsier at det mest sansynlig blir det siste alternativet. Hehe.

Må man bytte fanger for å få plass til ny intercooler, eller går det med original?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å bytter på om jeg skal sette på et RS4 kit eller å lakke all den svarte plasten grønn. Lommeboka tilsier at det mest sansynlig blir det siste alternativet. Hehe.

Må man bytte fanger for å få plass til ny intercooler, eller går det med original?

 

tviler på at det blir noe pent med den orginale frontfangeren.. Trangt er det bak der ihvertfall, så da må mye kappes bort regner jeg med, ihvertfall hvis jeg ikke skal flytte på radiatoren osv. Da er det penere og lettere å bytte frontfanger, kanskje ikke billigere, men 3-4000kr skal jeg ta meg råd til. ;) Selvom dama ikke er like fornøyd med alle pengene som går til bil nå =) Tror jeg bare skal lakkere det svarte på bakfangern og resten av bilen selv jeg, ser bra og clean ut da ihvertfall!

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at det blir noe pent med den orginale frontfangeren.. Trangt er det bak der ihvertfall, så da må mye kappes bort regner jeg med, ihvertfall hvis jeg ikke skal flytte på radiatoren osv. Da er det penere og lettere å bytte frontfanger, kanskje ikke billigere, men 3-4000kr skal jeg ta meg råd til. ;) Selvom dama ikke er like fornøyd med alle pengene som går til bil nå =) Tror jeg bare skal lakkere det svarte på bakfangern og resten av bilen selv jeg, ser bra og clean ut da ihvertfall!

 

Mvh

 

Ok, da veit jeg det hvis jeg skal komme inn på tanken en gang.

Litt OT med er du lakkerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår