Gå til innhold

Daniel's Passat 1,8T - SOLGT!

Ranger emnet


Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

I dag klarte jeg ikke mere, sommerhjula måtte på!

29feb01.jpg

 

nå ble jeg litt sjalu, jeg vil og ha på sommerdekkene, men er nok i hvertfall to mnd til her oppe før at det er mulig, 15 minus i dag:( gjorde seg i hvertfall med de på igjen:)

2014 Skoda Superb, produksjonsuke 42

x2004 Ford Mondeo ghia X

x2005 Volvo V50.

x1999 VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk for utfyldende og godt svar daniel...;)

 

har bestillt 35/35 til min passat, får håpe det blir bra.hihi

må jo bare få montert lyktene og nå, det hørtes jo kurant nok ut å få ted til. tok du av fangeren forresten?? er kanskje det enkleste.. hmm

 

var på gumpen å plugget diagnosen inn igår, fant ut at magnetventilen før turboen sansynligvis var gåen...;(

tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for utfyldende og godt svar daniel...;)

 

har bestillt 35/35 til min passat, får håpe det blir bra.hihi

må jo bare få montert lyktene og nå, det hørtes jo kurant nok ut å få ted til. tok du av fangeren forresten?? er kanskje det enkleste.. hmm

 

var på gumpen å plugget diagnosen inn igår, fant ut at magnetventilen før turboen sansynligvis var gåen...;(

 

De ventilene ryker hele tiden, kjøp forsterket fra ebay.de

Tok av fangeren ja, er helt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er rimelig ustø på tysken altså..

har du noe ide om hva den ventilen heter på tysk...?

evt. en link

 

Den ventilen heter N75. Søker du på det så finner du den. Men jeg ville heller å kjøpt en boost-controller og erstattet N75 ventilen med denne og justert maks-trykk manuelt. Er ihvertfall det jeg skal gjøre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått på ny resirk ventil, så nå får den det den skal ha av luft/bensin.

 

resirk.JPG

 

Satte tilbake min forge 007 resirk igår jeg, idag satte jeg dumpen min tilbake igjen :p . Bilen lader faktisk 0.1 bar mer med dumpen og går ihvertfall like bra. Jeg har 2 stemplet dump fra forge, så jeg slipper fuskingen på tomgang, og hvis jeg drar på litt så det blåser i dumpen og tar inn clutchen, så står den ikke å hopper opp og ned på tomgang som den andre vanlige dumpen jeg brukte før gjorde. Også er det så forbanna kjedlig og lav lyd i en resirk med åpent filter i forhold til den lyden som det blir med en dump. Det at katalysatoren kan tette seg driter jeg i, jeg har ikke hatt antydninger til at min race kat tetter seg ihvertfall, og den orginale katalysatoren som hadde stått på i ett år med dump på bilen, var fortsatt like fin i følge svendsen eksos.

 

Hvordan resirk har du? Hva syns du om lyden?

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte tilbake min forge 007 resirk igår jeg, idag satte jeg dumpen min tilbake igjen :p . Bilen lader faktisk 0.1 bar mer med dumpen og går ihvertfall like bra. Jeg har 2 stemplet dump fra forge, så jeg slipper fuskingen på tomgang, og hvis jeg drar på litt så det blåser i dumpen og tar inn clutchen, så står den ikke å hopper opp og ned på tomgang som den andre vanlige dumpen jeg brukte før gjorde. Også er det så forbanna kjedlig og lav lyd i en resirk med åpent filter i forhold til den lyden som det blir med en dump. Det at katalysatoren kan tette seg driter jeg i, jeg har ikke hatt antydninger til at min race kat tetter seg ihvertfall, og den orginale katalysatoren som hadde stått på i ett år med dump på bilen, var fortsatt like fin i følge svendsen eksos.

 

Hvordan resirk har du? Hva syns du om lyden?

 

Mvh

 

Vet faktisk ikke helt hvordan merke det er på resirken, kjøpte en til 4-500 kr på ebay, men den gjør jobben sin. Men lyden derimot ble helt latterlig i mitt tilfelle. Siden lufta nå kommer ut av luftfilteret, så lager det filteret jeg har en lyd som høres ut som en hund som nyser eller noe lignende.

 

Jeg hadde av downpipen min forrige helg og da så også min cat helt fin ut, har da kjørt med åpen dump i over ett år.

Når det kommer til ladetrykket så merket jeg ikke noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye ga du for den da?Den så veldig simpel ut.

Lurer på om jeg ikke skal lage meg en sjøl på jobben.

Gidder ikke å betale 4-500kr for en ting som ser veldig simpel ut å lage.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår