Gå til innhold

Daniel's Passat 1,8T - SOLGT!

Ranger emnet

Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

• Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HALLA!! Nice felger asså.. hva heter di? dim?

Bilen din kommer seg, tar gjerne imot tips ellers også :P.. får masse ut av tråden din, men har ikke så mye penger å legge i bil alene enda :P.. men men.. morro å lese dette.

Heisan, takker, vet ikke helt hva felgene heter, men det er ASA felger. Dimensjonen er 225/40-R18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil! :D

Når du bestilte de tåkelysene, måtte du betale toll osv for de? Har kjøpt sånne jeg og, og trenger ikke en ekstra "uventet" kostnad for øyeblikket.

For å slippe tollen må du be avsenderen merke gaven som pakke.

Vagteam1 som du sikkert kjøte av gjør dette for deg. Men hvis du ikke gjorde det må du nokk regne med å betale 25% ekstra for å få de ut fra posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en prosjekttråd om bilen min, en 1999 mod. Passat 1,8T med nå rundt 200HK. Jeg kjøpte bilen i november 06 og da var bilen allerede senket 40/30mm, fått på konfilter og det fulgte med ett sett 225/40-18 ASA felger.

Etter at jeg kjøpte bilen har jeg gjort følgende:

*Angeleyes fra DeLight

*Turbotrykksmåler

*Ny RFL popoff

*Byttet regreim

*Flyttet popoff mellom IC og innsugsmanifold.

*Byttet til VDO CD Spiller med matchende farger i knapper og display som resten av dashbordet.

*Carputer (stadig under ombygging) med 8" touchskjerm.

*Montert varmereflekterende plate mellom turbo og luftfilter (stooor forksjell i respons).

*Nye bremser foran, desverre originale siden jeg ikke hadde råd til slissa

*Ny grill

*Ny bakpotte

*Grøftelys

*Lysbryter med innebygget grøftelysfunksjon

*Chip'et

*Panserforlenger

*Spoilerleppe

*Forsterket plate under motor

*Ny strømforsyning til carputer

*Tårnstiver

*Byttet clutch

*Bytte til resirkventil

Neste post på programmet er:

*Lakkere panserforlenger grønn

*Nye skiver og klosser

*Understell

*Bygge bort katalysator

Sånn ser bilen ut akkurat nå, satt på sommerhjula i dag:

29feb01.jpg

29feb02.jpg

29feb03.jpg

29feb04.jpg

tarnstiver.jpg

Turbotrykksmåleren:

turbotrykksmaaler.JPG

Litt om carputeren:

8" touchskjerm foran:

skjerm.JPG

Power knapp til carputeren:

carputer4.jpg

Selve maskina under oppbygging tidligere i dag, montert på seteryggen til venstre baksete:

carputer.JPG

Dette skal etterhvert bli montert i en kasse bygget inn i reservehjulsbrønnen, men foreløpig fungerer dette veldig bra. Software'n er Media Engine som er et program spesielt egnet for dette med egen mp3, AVI og DVD spiller som jobber sammen med Map Monkey som er et GPS program.

Hei Daniel,blir det noe kjøring på Rudskogen den 4 April,har bestilt ny fanger nå,da skal jeg vel kvitte meg med RS4 fangern.Mvh Pål blå passat stv:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten sjokkopplevelse i stad.

Kjørte ut på e18 og satt bilen i 3. gir da det smalt som et helvete.

I tilleg spruta det deler utover veien. Fikk stoppa med en gang og kikka litt under bilen, da så jeg at det indre drivleddet har slitt seg av diffen! Det så heldigvis rimelig greit ut, ser ut som om alle boltene har skrudd seg ut bare, og ser ut som akslingen på diffen er hel og fin. Man må tydeligvis bruke loctite på alt som er under der...

passat_viking.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AU. BRa det gikk bra med bil og fører da :).. DEtte fikser du sikkert lett ;). Digger bilen slik den er nå..

Takker, ja er veldig gla for at dette skjedde når det skjedde, var ikke lenger en en halvtime siden vi kjørte alt vi makta på veiene der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kikket litt på bilen i dag, ser ut som jeg har vært jævlig heldig. Etter det jeg ser så er det bare boltene som har skrudd seg ut av av det indre drivleddet og blitt revet i stykker. Diffen så fin ut så nå er det bare å handle inn nytt drivledd og nye bolter.

Sånn ser en sliten aksling ut:

drivledd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin passat, ligner på min gamle passat, bare at den var svart.

Anbefaler deg og kjøpe en hel list på fangeren foran, og lakke dem i bilen sin farge, og flytte skiltet ned, deg gir et hel annet inntrykk på bilen, og så blir det sinnsykt rått.

Har lagt ved et bilde hvordan det så ut på min passat.

Lykke til med prosjektet, de kan bli sinnsykt fine biler.

IMG_2221.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin passat, ligner på min gamle passat, bare at den var svart.

Anbefaler deg og kjøpe en hel list på fangeren foran, og lakke dem i bilen sin farge, og flytte skiltet ned, deg gir et hel annet inntrykk på bilen, og så blir det sinnsykt rått.

Har lagt ved et bilde hvordan det så ut på min passat.

Lykke til med prosjektet, de kan bli sinnsykt fine biler.

IMG_2221.JPG

Nice passelat! Er definitivt noe jeg bør tenke på ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent :) Godt å se at det ikke er bare jeg som handler fra statene for tiden, BILLIG :D

Hvordan gjorde du det når du kobla opp tåkelyset egentlig? Ser du har en sånn lysbryter med tåkelys, men det ligger vel ikke rele og ledninger opplagt orginalt?

Takker, kjøpte en lysbryter på ebay og da er det en ledig utgang på den pluggen som er koblet bak i brytern. Avmantntlet en tynn ledning, la den dobbelt og dytta inn i den utgangen som får spenning når du drar ut bryteren på første hakket og la denne ledningen som styring til reléet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider