Whatever Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe et bra luftfilter til en A4 1.8 '96? Det er aldri blitt skifta... Er det mulig å få en gamp eller to ifra sånt? Kanskje litt fetere lyd? Bensinforbruket er HØYT i forhold til motorstørrelsen. Nærmer meg literen på bykjøring, er ikke det litt mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 kjøp nytt org filter... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by BUNGEEk Noen som vet hvor jeg kan kjøpe et bra luftfilter til en A4 1.8 '96? Det er aldri blitt skifta... Er det mulig å få en gamp eller to ifra sånt? Kanskje litt fetere lyd? Bensinforbruket er HØYT i forhold til motorstørrelsen. Nærmer meg literen på bykjøring, er ikke det litt mye? Prøv hos Autopower AS ,jeg kjøpte et KN innsatsfilter der..:) Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by BUNGEEk Noen som vet hvor jeg kan kjøpe et bra luftfilter til en A4 1.8 '96? Det er aldri blitt skifta... Er det mulig å få en gamp eller to ifra sånt? Kanskje litt fetere lyd? Bensinforbruket er HØYT i forhold til motorstørrelsen. Nærmer meg literen på bykjøring, er ikke det litt mye? Jeg har selv det største K&N filteret det er plass til på min. :D Og ja det blir MER lyd! Men ikke noe særlig mer effekt nei. Kjøpte mitt hos mekonomen jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by NoLimit Jeg har selv det største K&N filteret det er plass til på min. :D Og ja det blir MER lyd! Men ikke noe særlig mer effekt nei. Kjøpte mitt hos mekonomen jeg. Hmm..hva betalte du for filteret? Har du et bilde av det? Har et sånt vanlig innsats filter,men det kommer jo ikke lyd av det...:D Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by AudiA4_20V Hmm..hva betalte du for filteret? Har du et bilde av det? Har et sånt vanlig innsats filter,men det kommer jo ikke lyd av det...:D Tror jeg betalte rundt 700,- husker ikke helt. Har ikke bilde men kan fikses. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by NoLimit Tror jeg betalte rundt 700,- husker ikke helt. Har ikke bilde men kan fikses. Fiks meg et bilde da? :) Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by Kjetilr kjøp nytt org filter... Var en av gutta i Svenske GTI klubben som testet gjennomstrømning, effekt og filtrering til Golf 1,8T filtere. Der kom faktisk Biltema best ut, foran bla K&N Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Det jeg mente var å satse pengene på alt annet enn et åpent filter som er bare tull på disse bilene... Har kjøpt bare ett standard papir filter jeg... Tviler på att den store effekten kommer om en monterer et dyrt filter.. Må nok koste på endel mer da, bla større turbo, annen eksosmanifold(denne er jalla org), osv.. Da tror jeg filteret spiller en stor rolle, men en org motor trenger det ikke.. Pluss at det virker som det var en 1,8 uten turbo det var snakk om... Da er det hvertfall penga i dass... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whatever Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by Kjetilr Det jeg mente var å satse pengene på alt annet enn et åpent filter som er bare tull på disse bilene... Har kjøpt bare ett standard papir filter jeg... Tviler på att den store effekten kommer om en monterer et dyrt filter.. Må nok koste på endel mer da, bla større turbo, annen eksosmanifold(denne er jalla org), osv.. Da tror jeg filteret spiller en stor rolle, men en org motor trenger det ikke.. Pluss at det virker som det var en 1,8 uten turbo det var snakk om... Da er det hvertfall penga i dass... OK, så jeg trenger ikke kjøpe et dyrt filter... MEN, hjelper det på det høye bensinforbruket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Vil ikke ha noen innvirkning med mindre org filter er potte tett.. Min 1.8t quattro bruker ca 1l mil her i gjøvik og har vært nede i 0.65 ved pen langkjøring.. Bilene bruker endel drivstoff p.g.a. at de er tunge.. Bilen din bør normalt ha omtrent samme forbruk hvis du har quattro, litt mindre hvis den er kun 2wd.. en sedan 1.8 20v: v90kmt :0,64 v bykj :1,13 en sedan 1,8t: v90 kmt:0,67 v bykj: 1,18 en sedan 1.8t q: v90kmt:0,73 bykj:1,29 Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg