Gå til innhold

linelock

Ranger emnet


Revolvo

Anbefalte innlegg

hei. leste her for litt siden om en dragrace bil som hadde montert linelock på trykkrøret til bakbremsene for å ikke slite bremseklossene der når de varma opp dekka.

 

noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt en sånn ventil? må jo nesten være elektronisk styrt.?

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har stage lock som skal holde frambremsene på slik at du ikke triller uønsket fram før start.

 

Så har du linelock som du spør om, som kobler ut bakbremsene ved burnouts.

 

Det er en magnetventil med bryter, du slipper brytern ved start feks.

 

Får kjøpt dette hos http://www.summitracing.com

 

Det du tenker på Larsen er for å endre bremseeffekt fram/bak med en spak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line lock er ett redskap for å kunne ta en burn-out når en skal kjøre på stripa...

 

De aller fleste har den koblet så man trykker inn bremsen, holder inne el knotten så bremsene holder seg på...

Dette gjelder da bare frambremsene..

 

Så drar en ut 1-2-3-4 gir å slipper el-knotten...

 

Å da seiler den forrover med hjulspinn...når bremsene er fri forran

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke forveksles med Trans-break som er en solinoid som en setter på Automatkassene... som gjør at nåe denne aktiviseres med en bryter, så sender en like mye olje til revers som 1 gir og dette resulterer i at bilen står still....slik at en kan dra opp turtallet til ønskede høyder...før en slipper knotten å fyker utover stripa...

 

På nyspråket så heter det...(kan ikke skrive det riktig sikkert:D)

Lånsj kontroll... poppis på bmw og flere...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay så d du gjør er ikke å stenge for bremsetrykk til baken men å "låse" bremsetrykket foran mens du burner?

 

ville helst hatt d slik at du sperrer for at d kom trykk bak jeg sånn at du kunne regulere bremsen foran og kjøre litt framover med full burnout:)

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay så d du gjør er ikke å stenge for bremsetrykk til baken men å "låse" bremsetrykket foran mens du burner?

 

ville helst hatt d slik at du sperrer for at d kom trykk bak jeg sånn at du kunne regulere bremsen foran og kjøre litt framover med full burnout:)

 

Helt rett begge du beskriver...

 

Den er mest brukt til å LÅSE frambremsene...

Men noen har funnet ut at de kan bruke det til å stenge for bremsevæske til bakhjula...

 

Å da kan du "leke" å kontrollere galskapen med frambremsene

 

Spør gjerne BB454 i langtråden min om oppkobling å slikt.

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår