Revolvo Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 hei. leste her for litt siden om en dragrace bil som hadde montert linelock på trykkrøret til bakbremsene for å ikke slite bremseklossene der når de varma opp dekka. noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt en sånn ventil? må jo nesten være elektronisk styrt.? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Pedersen selger noe Willwood greier til slikt tror jeg.. Er jo bare til å hive på en kuleventil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Du har stage lock som skal holde frambremsene på slik at du ikke triller uønsket fram før start. Så har du linelock som du spør om, som kobler ut bakbremsene ved burnouts. Det er en magnetventil med bryter, du slipper brytern ved start feks. Får kjøpt dette hos http://www.summitracing.com Det du tenker på Larsen er for å endre bremseeffekt fram/bak med en spak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 okay takker for svar;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 slå flat bremsrørene bak:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 da bli d jo sikkert ikke understyring visst du bremser hardt!!..hehe Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 hehe i know:P var bare ett forslag hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Line lock er ett redskap for å kunne ta en burn-out når en skal kjøre på stripa... De aller fleste har den koblet så man trykker inn bremsen, holder inne el knotten så bremsene holder seg på... Dette gjelder da bare frambremsene.. Så drar en ut 1-2-3-4 gir å slipper el-knotten... Å da seiler den forrover med hjulspinn...når bremsene er fri forran :D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 For guttene som skal nislure uten å slite på bakbremsene, så kobler man den så den stenger for væsken til bakhjula...å med knotten inne da, så kan en kontrolere leken med bremsepedalen uten å ødelegge noe... Se forrøverig Langtråden min på Amcar, her på BF innlegg ca 8100alacocaina Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Skal ikke forveksles med Trans-break som er en solinoid som en setter på Automatkassene... som gjør at nåe denne aktiviseres med en bryter, så sender en like mye olje til revers som 1 gir og dette resulterer i at bilen står still....slik at en kan dra opp turtallet til ønskede høyder...før en slipper knotten å fyker utover stripa... På nyspråket så heter det...(kan ikke skrive det riktig sikkert:D) Lånsj kontroll... poppis på bmw og flere... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 okay så d du gjør er ikke å stenge for bremsetrykk til baken men å "låse" bremsetrykket foran mens du burner? ville helst hatt d slik at du sperrer for at d kom trykk bak jeg sånn at du kunne regulere bremsen foran og kjøre litt framover med full burnout:) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 okay så d du gjør er ikke å stenge for bremsetrykk til baken men å "låse" bremsetrykket foran mens du burner? ville helst hatt d slik at du sperrer for at d kom trykk bak jeg sånn at du kunne regulere bremsen foran og kjøre litt framover med full burnout:) Helt rett begge du beskriver... Den er mest brukt til å LÅSE frambremsene... Men noen har funnet ut at de kan bruke det til å stenge for bremsevæske til bakhjula... Å da kan du "leke" å kontrollere galskapen med frambremsene Spør gjerne BB454 i langtråden min om oppkobling å slikt. Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 ...Er jo bare til å hive på en kuleventil. Forklar!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 hva med å bare bruke en reduseringsventil på røra bakover... Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 bare og sette på ei sveise tang på slangane bake de.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.