Gå til innhold

Bilen lekker bensin?

Ranger emnet


ole12

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

På Tirsdag sist uke, altså den Tirsdagen som var. Så fylte jeg fyll tank, eller helt til slangen på pumpa bare sa klikk klik. Ble vel sånn 600kr.

Nå er tanken helt tom nesten. Er på, eller under den siste streken på besinmåleren.

 

Jeg kjører så økonomiskt som mulig (RPM aldri over 2-3). Og kjører ikke spesielt mye. Er frem til skole-jobb-hjem. Nesten hver dag. Kanskje noe mer.

 

Kan vel umulig bruke så mye bensin?

Kan vel også nevne når jeg kjører "Air conditionen" på fult så får jeg en bensin lukt i bilen. Tilogmed igår når jeg henta en kompis, så første han sa var: F*** for en bensin lukt i bilen da.

 

Morra mi så også en bensin/olje flekk etter jeg kjørte hjemmen fra.

 

Hvor skal jeg begynne å skjekke?

 

Mvh

Ole Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

På Tirsdag sist uke, altså den Tirsdagen som var. Så fylte jeg fyll tank, eller helt til slangen på pumpa bare sa klikk klik. Ble vel sånn 600kr.

Nå er tanken helt tom nesten. Er på, eller under den siste streken på besinmåleren.

 

Jeg kjører så økonomiskt som mulig (RPM aldri over 2-3). Og kjører ikke spesielt mye. Er frem til skole-jobb-hjem. Nesten hver dag. Kanskje noe mer.

 

Kan vel umulig bruke så mye bensin?

Kan vel også nevne når jeg kjører "Air conditionen" på fult så får jeg en bensin lukt i bilen. Tilogmed igår når jeg henta en kompis, så første han sa var: F*** for en bensin lukt i bilen da.

 

Morra mi så også en bensin/olje flekk etter jeg kjørte hjemmen fra.

 

Hvor skal jeg begynne å skjekke?

 

Mvh

Ole Morten

Du kan jo kanskje begynne i høyre bakskjerm. Der ligger bensinpumpa. Sjekk slangeklemma der og at slangen ikke er morken. Så kan du følge den framover til motoren.

 

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kanskje begynne i høyre bakskjerm. Der ligger bensinpumpa. Sjekk slangeklemma der og at slangen ikke er morken. Så kan du følge den framover til motoren.

 

Mads.

 

Åssen kommer jeg til den. Er det å åpne bagasjerommet å ta av foret til høyre å se inni der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke helt å forstå hvordan den så ut. men jeg så rundt der å så ikke noe unormalt jeg vertfall.

 

 

Men på den kanadiske siden du linka til meg, bilde nr 5 i rekken. Hos meg er det mye olje søl greier nedi vel. Vet ikke om det er vann som er veldig skitent, eller om det er olje. Brunt svart er det vertfall og slanger og sånt nedi er også til grisa.

 

Område er liksom mellom 8-9-10-11-12-13 på bilde nr5 på den kanadiske siden. Liksom nedi der de tallene er oppmerka.

 

Skal få låne kameraet av søster så kan ta i bilde av det jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du ser inn under hjulbuen bak på høyre side, opp over dekket.

Fpr = står for bensintrykk regulator. Den er med innsuget.

 

Hm var ikke så lett å se noe over dekke under hjul buen. Kjente mer rundt inne der, kjente en slange eller noe. Den var bare skitten ikke noe våte eller noe. Men kunne ikke kjenne hvor den gikk videre henn. Skal jeg se under bilen eller noe etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag når jeg rusla en tur me bikkjå så gikk jeg forbi bilen. jeg la merke til at det var en stor våt flekk bak venstre hjul fremme. som gikk fra hjule til midten. Det samme var det på høyre hjul men mindre flekk.

 

De har jo regna idag. Men altså det er vått rundt bilen, tørt under utenom di flekkene. Klarte ikke kjenne om det var bensin eller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde det vært bensinflekker under i bilen vis den lekker? Jeg har følgt med i det siste, og finner ingenting av flekker under bilen.

 

Har ikke peiling på hvor jeg skal feilsøke.

 

Men merket noe underlig, når jeg skrur av tenningen så hører jeg en slags "dunking" baki, og en slags skvulpe lyd (sånn vannlyd når det beveger på seg) Kan det har noe med besin problemet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dunkingen/skvulpingen du hører når du slår av bilen, er nok Bensinen som rører på seg i tanken.

 

Det er 2 typer lekkasjer i et sånt system:

1.Ytre lekkasjer(Hull i slanger, rør som ruster ev,hull i tank

2.Indre lekkasjer (Dårlig pumpe, ventiler og eller dyser som lekker osv osv.

 

Siden du ikke ser noen flekker på gølve, så kan det nok være en indre lekkasje.

ELLER en vekslende feil, en som kommer og går som den selv vil.

Sjekk alle rør og slager.Bryt litt på forbindelsene.

 

Jeg vet at jeg selv har en lekkasje på min egen, men har ikke gidda å sjekke det ut ennå.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår